مسئول شیلات شهرستان داراب :این تعداد بچه ماهی در ۱۳۳ استخر ذخیره آب کشاورزی رها سازی شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن ماهی از این استخر‌ها برداشت شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 12 September 2020

تابناک فارس بعه نقل از صدا و سیما:سئول شیلات شهرستان داراب گفت: بیش از ۱۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی شهرستان رهاسازی شد.
وی افزود: این تعداد بچه ماهی در ۱۳۳ استخر ذخیره آب کشاورزی رها سازی شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن ماهی از این استخر‌ها برداشت شود.
محمد رضا ستوده با اشاره به اینکه شهرستان داراب مقام دوم پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در استان را دارد گفت: مهمترین گونه‌های ماهیان گرمابی مناسب برای پرورش در این استخر‌ها را از نوع آمور، کپورمعمولی، فیتوفاگ وبیگ هد (Bighead) است.
پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی موجب غنی شدن آب خروجی استخر شده و تاثیر مستقیمی بر افزایش راندمان تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد و نتیجه این اقدام کاهش مصرف کود و تولید محصول ارگانیک در بخش کشاورزی را به همراه داشته و از نظر زیست محیطی نیز حائز اهمیت می‌باشد.
همچنین پرورش ماهی در تلفیق با آب کشاورزی با تامین یک محصول پروتئینی، در کنار محصولات کشاورزی می‌تواند از جنبه‌های اقتصادی و افزایش درآمد خانوارروستایی بسیار تاثیر گذارباشد و گوشت ماهی نیز به عنوان غذای سالم در سبد غذایی خانوارقرار می‌گیرد

برچسب ها: برداشت ، ماهی ، داراب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار