رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: همچنان بعد از حدود هشت ماه از شیوع بیماری کرونا، عملکرد، عوارض و اثرات آن برای کادر درمانی و بهداشتی مبهم است و جای سوال دارد.
کد خبر: ۹۰۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 03 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی خانی دخت افزود: این بیماری اصلاً قابل پیش بینی نیست و مطمئناً در فصل پاییز و زمستان تغییراتی در عملکرد ویروس بروز خواهد یافت و جامعه اثرات منفی آن را خواهد دید.
وی اظهار داشت: علائم بیماری از یک سرماخوردگی ساده تا علائمی نظیر آنفولانزا و حتی حادتر متفاوت است و به هیچ وجه در افراد مشابه نیست و در هر فردی با یک علامت و بعضاً بدون علامت بروز و ظهور پیدا می کند.
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک تاکید کرد: بدن درد، سرفه های خشک به صورت مکرر و پشت سر هم، گرفتگی و ضعف عضلانی از علائم دیگر این بیماری می باشند، در بعضی از موارد این بیماری علائم گوارشی نیز دیده شده است.
وی با بیان اینکه بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان سانتر اصلی کرونا در استان شناسایی و انتخاب شده است، اضافه کرد: هم استانی ها به محض مشاهده این علائم سریعاً به پزشک مراجعه کرده تا پزشک با تعیین و ارزیابی درجه حرارت بدن، سطح اکسیژن خون به وسیله دستگاه پالس اکسی متر و یا آزمایش‌های بیوشیمی، تعیین تعداد ضربان قلب و تنفس و در صورت صلاحدید گرافی از ریه ها، درباره نوع درمان، بستری و یا قرنطینه شدن در منزل تصمیم گیری و تعیین تکلیف کند.
وی افزود: یکی از علل خواب آلودگی و ضعف های مکرر در سطح روز می‌تواند حاکی از پایین بودن سطح اکسیژن خون باشد که این علامت باید جدی گرفته شود.
دکتر خانی دخت یادآورشد: تزریق واکسن آنفولانزا در مرحله نخست برای افراد پرخطر مثل سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه ای از جمله دیابت و فشارخون، پرسنل کادر بهداشت و درمان و مادران باردار اولویت دارد و مردم نباید در خصوص تزریق این واکسن هیجانی برخورد کرده چرا که با افزایش رعایت سطح بهداشت در جامعه مردم از ابتلا به سایر بیماری های عفونی از جمله آنفولانزا نیز مصون هستند و لزومی برای واکسینه شدن همه مردم نیست.
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک تاکید کرد: رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن صحیح، شست و شو و ضدعفونی دست ها به صورت مکرر، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات، لغو مهمانی‌ها و سفرها می‌تواند باعث مهار ویروس کرونا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار