مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که در راستای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی بازار کار و اشتغال، سامانه‌ای راه اندازی شده، گفت: ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار، بانک اطلاعات بنگاه‌ها و پایگاه اطلاعات مشاغل بخش‌های اصلی این سامانه است.
کد خبر: ۹۱۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 07 November 2020
به گزارش تابناک فارس: سهراب مختاری در خصوص عملکرد سامانه اشتغال و کسب و کار گفت: اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست گذاران قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذی نفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.
وی، تقویت توان سیاست گذاری، اجرا و نظارت د ر حوزه اشتغال و بازار کار، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست‌های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیش بینی نیازها، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال برای تطبیق سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در سطح (ملی و منطقه ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار برای تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل همراه با شرح جامع مشاغل، را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست‌گذاران و سایر ذی نفعان بازار کار هدف این سامانه است.
 
وی، از همه افراد ۱۵ سال به بالا و د ر سن کار استان فارس شامل شاغلان، بیکاران و (خانه د ار، محصل، بازنشسته، د ارای د رآمد بد ون کار ) و فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان د ارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به آدرس اینترنتی lmis.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
 
مختاری با تاکید بر این که همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار به صورت محرمانه خواهد بود، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد و گفت: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می‌کند، پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می‌شود و در مرحله سوم نیز دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار داشت: کاربر می‌تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و گواهی نامه‌ها را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کند.
 
وی با بیان این که سامانه تا پایان امسال برای ثبت نام فعال است، افزود: با راه اندازی و پیاده سازی سامانه، انتظار می‌رود از طریق انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تولید کننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاست گذاران و تصمیم سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار این استان را به صورت مستمر رصد کنند.
برچسب ها: اشتغال ، کسب و کار ، رفاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار