معصومه حسنی خونسار در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی خبر داد و گفت: در پویش طرح کتاب شهروندان می‌توانند کتاب‌های بدون استفاده خود را به نزدیکترین کتابخانه محل زندگی خود اهدا کنند.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 13 November 2020

برنامه‌های هفته کتاب مجازی برگزار می‌شود/

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: این هفته را که بیست و هشتمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار است به کلیه اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان، کتابداران و کلیه دست اندرکاران و تلاشگران عرصه چاپ و نشر کتاب تبریک ویژه می‌گویم. در آستانه بیست و هشتمین هفته کتاب با وجود شیوع کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها در فضای مجازی فعالیت‌هایی مانند تحلیل و بررسی کتاب از طریق وبینار، نشست کتابخوانی، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، قصه گویی و معرفی کتاب انجام می‌شود، یک برنامه معرفی کتاب به مناسبت سالگرد آیت اله نجومی نیز در همین هفته برگزار می‌شود. عضویت رایگان در تاریخ ۲۴ آبان ماه با وجود تعطیلی کتابخانه‌ها نیز از اهم برنامه‌ها است.

وی در ادامه عنوان کرد: کتابخانه‌ها تعطیل هستند و ثبت نام به صورت حضوری انجام نمی‌شود بلکه اعضا محترم می‌توانند برای عضویت به سامانه یکپارچه عضویت کتابخانه‌های عمومی مراجعه و فرم درخواست ثبت نام را تکمیل کنند، بعد از بازگشایی مجدد کتابخانه ها، کتابداران تایید نهایی را انتخاب و عضویت تکمیل می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: خبر خوب برای اعضا کتابخانه‌های عمومی این است که از تاریخ ۲۴ آبان ماه همگی به صورت رایگان و به مدت یک سال عضو کتابخانه‌ها می‌شوند این امکان در پی تسهیلاتی که ما در سه ماهه اول سال و در هفته اخیر در نظر گرفتیم، ارائه می‌شود.

این مسئول بیان داشت: پویش طرح کتاب از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌ها است که بر اساس این طرح کتاب‌های بلااستفاده را با دیده منت می‌پذیریم. برای شرکت در این طرح شهروندان کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های نزدیک محل زندگی اهدا می‌کنند، اگر کتاب‌ها مناسب باشد ثبت و نگهداری می‌شوند.

حسنی خونسار تاکید کرد: مراسم مجازی تقدیر از کتابداران و کتاب خوانان برتر استان، کتابخانه‌های برتر، مسئولین کتابخانه‌ها و مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز در روز ۲۷ آبان ماه برگزار می‌شود. از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه سال جاری ۵ نفر از استان کرمانشاه در مراسم ملی به عنوان برتر کشوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند و این نشان از درخشش کتابداران است که در یک سال ۵ نفر برتر در سطح کشور داشته ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار