بیش از ۱٠ هزار انواع پرنده بومی باهدف استراحت و تغذیه در تالاب‌های این شهرستان فرود آمدند.
کد خبر: ۹۲۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 29 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت:در این فصل انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی نظیر، قو، فلامینگو، اردک سرسفید و انواع مرغابی‌ و اردک‌ها از مناطق شمالی برای تغذیه و زمستان‌گذرانی به تالاب‌های این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

اکبر محمدیان اظهار داشت: با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی به تدریج پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های این شهرستان شده  تا اوایل زمستان در تالاب‌های این شهرستان ماندگار خواهند بود.

محمدیان اظهار داشت: از دلایل مهم افزایش و مهاجرت این پرندگان به تالاب‌های این شهرستان وجود منابع غذایی، امنیت کامل با احداث ۲ پاسگاه منابع طبیعی و احیای دریاچه ارومیه است که کمک شایانی برای حضور و تخم‌گذاری پرندگان بومی و مهاجر کرده است.


وی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ گونه پرنده ‌آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های این شهرستان افزود: هم اکنون علاوه بر پرندگان مهاجر، بیش از ۱۳ هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی بومی شامل خوتکا، تنجه، آب‌چلیک، کشیم، چنگر، اردک سرحنایی، تاجدار، سرسبز، عقاب تالابی، چوپ‌پا، پرستوی دریایی، عقاب تالابی و گونه بسیار نادر اردک سرسفید است نیز در این تالابها سکنی گزیده اند.


 نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های درگه‌سنگی حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

نقده در جنوب آذربایجان غربی و ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار