مراسم وداع مردم قم با پیکر عالم وارسته آیت‌الله مصباح یزدی صبح امروز در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 04 January 2021

به گزارش تابناک قم، مراسم وداع مردم قم با پیکر مطهر آیت‌الله مصباح یزدی صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و روحانیت در مصلای قدس برگزار شد.

وداع با پیکر استاد برجسته حوزه علمیه قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با حضور آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله سیداحمد خاتمی نائب‌رئیس جامعه مدرسین، علما، اساتید، شاگردان، طلاب و مردم متدین قم با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی در مصلای قدس قم آغاز شد و این مراسم که همراه با مدیحه‌سرایی و عزاداری بود و پایان آن تا ساعت 9:00 اعلام شده بود ولی تا ساعت 9:30 در مصلی ادامه داشت که بعد از این مراسم پیکر آیت الله مصباح یزدی بر دوش مردم قرار گرفت و از مصلای قدس به‌سمت حرم حضرت معصومه(س) در حال حرکت است.

بر اساس این گزارش؛ پیکر این عالم ربانی بعد از تشییع و طواف دور مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(ع) در جوار این بانوی کرامت کنار قبر استاد خود آیت الله العظمی بهجت برای همیشه آرام خواهد گرفت.

قرائت فاتحه و مداحی از برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود که مردم یاد و خاطره این عالم وارسته و حکیم را زنده نگه داشتند.

پیکر آیت‌الله مصباح یزدی از دقایقی دیگر بر دوش مردم همیشه در صحنه قم از مصلای قدس تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و در این آستان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری به‌دلیل بیماری در عصر روز 12 دی ماه 1399 در  بیمارستان‌ بقیةالله(عج) تهران به دیار باقی شتافت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار