مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با روز سینما، سینمای تجهیز شده خلخال به سیستم دیجیتالی امروز افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 12 September 2015

سیدناصر اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در روز ملی سینما اظهار کرد: این روز را به اهالی هنردوست و با ذوق استان اردبیل تبریک می‌گویم و با همراهی معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جشنی که در مجتمع فدک برگزار می‌کنیم، سعی خواهیم کرد تا ابعاد مختلف سینما و تولید آثار در این عرصه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

وی افزود: در کنار تکریم فعالان این عرصه امروز در خلخال سینمای این شهر که به امکانات و سیستم دیجیتالی مجهز شده، افتتاح می‌شود و با حضور مسئولان استانی و کشوری بازدیدی از سینماها در مشگین‌شهر و پارس‌آباد خواهیم داشت تا نسبت به رفع نواقصات و کاستی‌های آنها با هدف رونق‌بخشی بیشتر به این عرصه اقداماتی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در کنار این امر دو سینمای موجود در اردبیل نیز با حضور مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار مورد بازدید قرار می‌گیرد تا نسبت به تجهیز این سینماها و نوسازی فضای آن رایزنی‌ها و اقدامات و پیگیری‌ها به انجام برسد.

اسحاقی بیان کرد: ساعت 18 عصر امروز در مجتمع فدک در گرامیداشت روز ملی سینما آیینی برگزار خواهد شد که در آن مروری بر آثار فیلم کوتاه در اردبیل و تولیدکنندگان این آثار خواهیم داشت و موضوعات دیگر نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

این مسئول از افتتاح سینما تک در اردبیل خبر داد و گفت: اگر امروز سینماهای ما دچار رکود و رخوت شده‌اند و با استفاده کم مردم روبه‌رو هستند دلیل آن رقبای جدی است که برای سینماهای ما پیدا شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: سینماهای ما با تحمل فشار بسیار زیاد همچنان روی پا ایستادند اما تحمل این فشار و سنگینی کار به حدی است که در برخی از موارد اسباب گله‌مندی و ناراحتی اهالی سینما را به دنبال داشته است.

اسحاقی یکی از رقبای جدی سینماها را شبکه‌های متعدد صدا و سیما و سینمایی اعلام کرد و یادآور شد: ما به سمتی حرکت می‌کنیم تا با نوآوری‌ها و بازسازی سینماها رغبت و علاقمندی مردم را به حضور در سینما بیشتر کنیم، هر چند که این کار سختی است، اما باید از یک جا آن را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: البته تولید کیفی آثار نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، به شرط آنکه تولیدکنندگان آثار سینمایی به موضوعات جدید و فاخر روی آورده و به تولید فیلم همتی راستین داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نمونه این کار فاخر و ارزشمند را تولید فیلم محمد رسول‌الله عنوان کرد و گفت: این فیلم نه تنها وجهه جهانی و بین‌المللی پیدا کرده، بلکه ابهت جهانی پیدا کرده و در نقطه مقابل خشم و ناراحتی وهابی‌ها و گروه‌های تکفیری را به همراه داشته است که این همان نقطه ارزشی سینماهای ماست که می‌تواند زمینه تحولی را به خوبی فراهم کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار