در بازدید هیات افغانستانی از مادر صنعت فولاد ایران
شرکت ذوب آهن اصفهان آماده همکاری معدنی با افغانستان است.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 30 January 2021

معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان در بازدید هیاتی اعزامی از افغانستان از این شرکت، وجود منابع غنی و مواد اولیه تولید فولاد در کشور همسایه افغانستان را مزیتی برای گسترش روابط اقتصادی دوکشور دانست و گفت: مادر صنعت فولاد ایران که نیازمند قابل توجه مواد اولیه است که بخشی از داخل و بخشی هم از خارج تامین می‌شود و اولویت نخست این شرکت برای واردات سنگ آهن ، از کشور همسایه افغانستان است.
محمدجعفرصالحی افزود: ذوب آهن اصفهان آماده انعقاد قرارداد و سرمایه گذاری مشترک با افغانستان در خرید و انتقال مواد اولیه به ذوب آهن و فروش تولیدات مختلف فولادی خود به این کشور است.
وی گفت: همچنین مقدمات لازم برای گسترش واردات و صادرات از طریق دو شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان در دست پیگیری است.
رییس خانه صنعت و معدن استان هرات افغانستان هم در این دیدار، این کشور را از منابع گسترده‌ای از معادن سنگ آهن و زغال سنگ برخوردار دانست و گفت: تاکنون امکان استخراج و بهره برداری از این معادن فراهم نشده و اکنون این کشور آماده همکاری با مسئولان ذوب آهن در زمینه همکاری متقابل است.
حمیداله خادم، برنامه ریزی برای مشارکت در استخراج معادن و تهاتر اقتصادی به ایران را از اهداف سفر به ایران برشمردو افزود: راه اندازی خط راه آهن خواف- هرات در ماه گذشته، افغانستان را به ایجاد تبادلات و همکاری‌های اقتصادی در حوزه صنعت و معدن ترغیب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار