مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی را پوشش بیمه درمانی گسترده از زمان راه‌اندازی طرح بیمه همگانی در سال ۷۳ اعلام کرد و گفت: بیمه‌شدگان استان پس از اجرای طرح بیمه همگانی هشت برابر شده‌ است.
کد خبر: ۹۳۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 02 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،«کیومرث مظفری» روز سه شنبه به مناسبت دهه فجر در بازدید از دفتر کرمانشاه خبرگزاری جمهوری اسلامی، با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی افزود: در طول این ۴۲ سال در حوزه سلامت جمهوری اسلامی خدمات درمانی گسترده ای به اقشار مختلف جامعه ارایه کرده ‌است که در دنیا بی نظیر است و بی انصافی است که اطلاع رسانی و به مردم بازگو نشود.

او اضافه کرد: از زمان راه اندازی طرح خدمات درمانی همگانی ۷۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان زیرپوشش این بیمه قرار گرفتند، در سال ۸۱ در قالب طرح بیمه بستری شهری ۲۴۰ هزار نفر بیمه شدند، در سال ۸۴ بیمه همگانی روستاییان و عشایر با صدور دفترچه ارتقا یافت.
مظفری اضافه کرد: در سال ۸۷ هم ۲۸۰ هزار نفر فاقد بیمه در قالب بیمه ایرانیان با ۵۰ درصد هزینه تخفیف درمان زیرپوشش قرار گرفتند و سرانجام در سال ۹۳ با طرح جامع و کامل نظام تحول نظام سلامت کشور ۳۸۰ هزار نفر در استان کرمانشاه بیمه رایگان شدند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه اظهار داشت: این در حالی است قبل از انقلاب در حوزه سلامت در مناطق محروم بیشتر از پزشکان هندی، پاکستانی، بنگلادشی و فلیپینی بودند و خدمات درمانی در سطح یک و رادیولوژی و سی تی اسکن بیشتر در مراکز بزرگ شهری بود اما امروز حتی در روستاهای کشور تیم پزشکی وجود دارد و هزینه آنها رایگان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

این مقام مسوول، افراد زیرپوشش بیمه سلامت استان کرمانشاه را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: صدور بیمه ۱۰۰ درصد رایگان برای افراد فاقد بیمه تا اردبیهشت سال ۱۴۰۰ وجود دارد و هیچ مانعی برای بیمه افراد وجود ندارد فقط باید اقدام کنند.

مظفری، تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان کرمانشاه را هزار مرکز اعم از مراکز رادیولوژی، آزمایشگاهی، پاراکلینک، بیمارستانی و داروخانه ای اعلام کرد.

۲۴۵ درصد هزینه‌های درمانی بیمه شدگان افزایش یافته است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات بیمه سلامت در طول دوره دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: هزینه های درمانی بیمه شدگان حوزه سلامت سال ۹۲ نسبت به سال گذشته ۲۴۵ درصد افزایش یافته است.

مظفری افزود: بیمه شدگان شهری ۶۹ درصد اضافه شدند و هزینه درمان آنها ۲۱۱ درصد افزایش یافته، هزینه درمان بیمه شدگان روستاییان ۳۰۸ درصد و تعداد بیمه شدگان بیماران خاص ۴۳ درصد و هزینه درمان آنها نیز ۳۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین بیان داشت: تعداد پزشکان خانواده روستایی ۲۰ درصد و هزینه آزمایشگاهی و رادیولوژی روستاییان ۱۷ درصد افزایش یافته و همچنین در راستای تسهیل خدمات رسانی بیشتر و بهتر ۹۴ درصد تولید دفترچه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.

بیمه سلامت برای مقابله با کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، بیمه سلامت برای مقابله با این یماری ۵۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داده و تمام مطالبات طرف‌های قرارداد در سال های ۹۷ و ۹۸ بیمه سلامت را در راستای کمک به مراکز درمانی در مقابله بیماری کووید ۱۹ تسویه کرده ‌است.

مظفری همچنین بیان داشت: تمام مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت که به سامانه الکترونیکی متصل اند تا دی ماه سال جاری نیز تسویه کرده و همچنین تمام مطالبات بیمارستان های غیردولتی تا شهریورماه، و ۷۰ درصد هزینه های بیمارستان ها دولتی تا خرداد ماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت دوشادوش تمام مراکز درمانی در مقابله با بیماری ویروس کرونا در حال انجام وظیفه است، گفت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری بیمه سلامت ۳۶ میلیارد تومان هزینه های بستری؛ چهار میلیارد هزینه ویزیت و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه آزمایش پرداخت کرده است و ۲ داروی خارجی ویژه کرونا نیز زیرپوشش بیمه سلامت قرار داده و دفترچه کلیه افراد فاقد اعتبار را نیز تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تمدید کرده است.

کرمانشاه رتبه اول اتصال به سامانه الکترونیکی مراکز درمانی سرپایی کسب کرد.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیمه سلامت در استقرار سامان الکترونیکی درمانگاه های سرپایی رتبه اول کشور کسب کرده است.

مظفری اضافه کرد: در اجرای سیستم دولت الکترونیکی ۹۲ درصد پزشکان متصل اند که ۶۴ درصد از آنها نسخه الکترونیکی تجویز می کنند، همچنین ۹۴ درصد داروخانه ها، ۱۰۰ درصد اسناد بستری و موقت مرکز پاراکلینک و بیمارستان های دانشگاهی و ۵۰ درصد اسناد بستری بیمارستان غیردانشگاهی الکترونیکی صادر تبادل می شود.

وی همچنین بیان داشت: تا دی ماه سال جاری ۴۰۰ هزار نسخه الکترونیکی تولید و ۱۰۰ هزار پرونده الکترونیکی نیز صادر شده است.

سال ۱۴۰۰ دفترچه تگ برگی صادر می شود

او با بیان اینکه دیگر کاربرد دفترچه ها بیمه پایان یافته است، گفت: سال ۱۴۰۰ دفترچه های بیمه حذف می شود و یک تک برگ برای بیمه شدگان صادر می شود و با ارایه کد ملی خدمات درمانی به افراد ارایه می شود.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنن

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار