معاون اداره کل قرآن وزارت آموزش و پروش:
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پروش گفت: طرح افزایش سواد رسانه‌ای ۲ هزار خادم قرآن، عترت و نماز کشور، با هدف تقویت گفتمان آنان با نسل جوان، در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 03 February 2021

طرح ارتقای سوادرسانه‌ای خادمان قرآن برای ارتباط بهتر با جوانان آغاز شد

به گزارش تابناک سمنان میکائیل باقری شامگاه سه‌شنبه در حاشیه سفر به سمنان برای حضور در آیین افتتاحیه مرحله نهایی مسابقات دانش آموزی همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار خادم قرآن عترت و نماز، شامل مدیران دارالقرآن‌ها و کارشناسان قرآنی در کشور وجود دارند که افزایش سواد رسانه‌ای این افراد منجر به گفتمان مشترک با دانش آموزان نسل جدید می‌شود و راه انتقال آموزه‌های قرآن به نسل جدید این است.

وی با بیان اینکه تفاوت زیادی در نگرش دانش آموزان نسل جدید با نسل‌های گذشته وجود دارد ابراز داشت: نسل های گذشته ۲ دوره قبل و بعد از تلفن همراه را گذراندند و از این جهت تطبیق این افراد با فضای مجازی مشکل بود در حالی که دانش آموزان هزاره سوم در زمانی متولد شدند که گسترش دسترسی به فضای مجازی بسیار عادی و همه‌گیر بود بنابراین زندگی و نگرش این دانش‌آموزان با نسل های گذشته بسیار متفاوت است.

وی افزود: موضوع مهم این است که معلمان، مربیان و بیان والدین نگرش و عادت و ادبیات خود را با دانش آموزان فعلی تطبیق دهند.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: علت بسیاری از اختلاف‌ها و چالش‌های بین والدین و دانش‌آموزان، نبود زبان مشترک بین آنان است بنابراین لازم است گفتمان مشترک بین این دو نسل ایجاد شود.

باقری ادامه داد: اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش طرح افزایش سواد رسانه‌ای عوامل خود را در کل کشور آغاز کرد.

وی بیان کرد: طرح ارتقای سواد رسانه‌ای خادمان قرآن و عترت و نماز از مهرماه آغاز شد و برای اجرای آن سه مرحله مقدماتی پیشرفته و تکمیلی پیش بینی شد.

باقری گفت: مرحله مقدماتی با ۲ هزار نفر آغاز شد و در حال حاضر در مرحله پیشرفته جلسه چهاردهم است هر هفته ۲ محتوا آموزش داده می شود و با درخواست ۲ تکلیف عملی، آموزش‌ها بررسی می شود.

 ۱۰ گروه برتر دختر و ۱۰ گروه برتر پسر از مرحله مقدماتی کشوری به مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سمنان راه یافتند و مرحله نهایی با اجرای برخط شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۸۰۰ گروه در مراکز دارالقرآن سراسر کشور در فضای مجازی فعالیت دارند و در مناطق مختلف استان و شهرستانی با اجرای برنامه‌های قرآنی فعالیت های مراکز دارالقرآن را به علاقه مندان اعلام کرده و توسعه و تعمیق می‌دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار