مدیر پروژه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی خبر داد
مدیر پروژه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با اشاره به روشن مشعل فاز 20 گفت: تمام تلاش خود را برای صدور گاز از دو ردیف فرآورش گاز فاز 20 در بخش خشکی و آماده‌سازی 8 چاه برای تولید گاز به کار می‌بریم.
کد خبر: ۹۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 13 September 2015
به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، حمیدرضا مهدوی اجرای پروژه توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی را یک پروژه عظیم ملی دانست و اظهار داشت: رسیدن به اهداف اجرای این پروژه نیازمند حفاری ٢٢ حلقه چاه، نصب ٢ سکوی سرچاهی و دو خط لوله دریایی ٣٢ اینچ است که محصولات استخراج شده را برای تصفیه به پالایشگاه ساحلی منتقل می‌کند.

مدیر پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ در خصوص تازه‌ترین پیشرفت‌های صورت گرفته طی یکسال گذشته در این پروژه افزود: طراحی برنامه FTP یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های صورت گرفته در این پروژه است که براساس آن مقرر شد نخستین ردیف تولید گاز شیرین به منظور آغاز صدور گاز از فازهای ٢٠ و٢١ در سال ١٣٩٤ راه‌اندازی شود.

وی به اقدامات این شرکت در ارتباط با فازهای ٢٠ و٢١ که در گروه طرح‌های اولویت‌دار پارس جنوبی قرار دارد اشاره کرد و گفت: اتصال برق نیروگاه متمرکز عسلویه به پست GIS فازهای ٢٠ و٢١ و از آنجا به پستهای برق ١ ،٤ و ٩ از فعالیت‌های صورت گرفته اخیر است. 

مهدوی افزود: ضمن اینکه باید به اتصال خط خوراک گاز ترش پالایشگاه به خط ٣٢ اینچ بین فازی، روشن شدن مشعل (فلر) فاز ٢٠، اتصال خط لوله آبرسانی پالایشگاه به آبگیر فازهای ١٥و١٦ و راه‌اندازی آن و اتمام خط لوله آب برگشتی از پالایشگاه به دریا (OUT FALL) نیز اشاره کرد.

مدیر پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در شرکت اویک همچنین افزود: تمهیدات لازم برای شروع بهره‌برداری از واحدهای مختلف پالایشگاهی این فازها در دست اجراست.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز متخصصان این پروژه تمام تلاش خود را برای صدور گاز از دو ردیف (Train) فرآورش گاز فاز ٢٠ در بخش خشکی و آماده سازی ٨ چاه برای تولید گاز در هر یک از فازهای ٢٠و٢١ در بخش حفاری به کار می‌بندند.

مهدوی همچنین در مورد سیستم برق پالایشگاه راه‌اندازی آن در اواخر مرداد ٩٤، گفت: نظر به این که برق مورد نیاز فازهای ٢٠ و٢١ از نیروگاه متمرکز عسلویه واقع در بخش بیدخون تأمین می‌شود، به زودی یک دستگاه پست برق به منظور دریافت برق از نیروگاه و تبدیل ولتاژ آن از ١٣٢ به ٣٣ کیلوولت مجهز به سیستم GIS یا GAS INSULATED STATION در مرز پالایشگاه احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: این پست در تیرماه آماده بهره‌برداری شد که با هماهنگی با نیروگاه متمرکز عسلویه و احداث خط انتقال لازم در اواخر مرداد ٩٤ افتتاح و راه‌اندازی شد، برق مورد نیاز پالایشگاه از این پست به پست فرعی شماره یک و از آنجا به سایر پست‌های موجود در پالایشگاه ارسال و از آنجا به مصارف لازم رسانده می‌شود.

مدیر پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ در شرکت اویک از دیگر اقدامات صورت گرفته در این پروژه را روشن شدن فلز فاز ٢٠ پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: طی این فرآیند ابتدا گاز شیرین از فازهای ٩ و ١٠ پارس جنوبی از طریق خط لوله ٨ اینچ راه‌اندازی به واحد ١٦٠ انتقال و از آنجا به واحد ١٢٢ منتقل شد پس از کاهش فشار گاز به ٢٨ Bar و عبور از تجهیز HP Drumمربوط به فاز ٢٠ از طریق خط لوله ٦ اینچ به سوی مشعل فاز ٢٠ پارس جنوبی هدایت شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار