وصولی شهرداری یزد از سهم مالیات بر ارزش افزوده در پنج ماهه اول سال جاری 96 میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 13 September 2015

به گزارش تابناک یزد، در حالي كه از زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، هر ساله درصد سهم شهرداری از میزان مالیات وصولی و همچنین تعداد و گستره مؤدیان مشمول قانون، افزایش داشته است ولي میزان سهم واریزی به شهرداری یزد در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش شدیدی داشته و از رقم 286 میلیارد در سال گذشته به رقم 190 میلیارد ریال در سال جاري رسیده  است كه مشکلاتی را برای شهرداری در تأمین منابع موردنیاز پیش بینی شده در بودجه امسال به همراه داشته است.

البته شهرداری باتوجه به وضعیت خاص اقتصادی و رکود حال حاضر حاکم بر کشور، نهایت تعامل و همکاری را با شهروندان داشته و علی‌رغم تقسیط بدهی‌ها در گذشته نسبت به استمهال بدهی‌های قبلی مؤدیان در همین مدت اقدام كرده است.

در همين راستا نيز میزان اسناد دریافتی از مؤدیان در سال 94 به نسبت دوره مشابه سال 93 از تعداد چهار هزار و 123 فقره و سرجمع 143 میلیارد و 600 ميليون ریال به چهار هزار و 443 فقره و سرجمع 249 میلیارد و 700 ميليون ریال افزایش داشته است. 

 گفتنی است، در مجموع و صرف نظر از کاهش درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده مورد اشاره و کاهش درآمد شهرداری ناشی از استمهال بدهی‌های شهروندان به ویژه در دو ماهه اخیر، در سرجمع درآمدها طی پنج ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش محسوسی مشاهده نمی‌شود.

 با توجه به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مبنی بر اعطای تخفیف به انواع عوارض ساخت وساز تا عید سعید غدیر خم و جبران کاهش وصولی شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده که در همین خصوص با عنایت به مشخص نبودن دلایل کاهش شدید سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، مکاتباتی نیز با مراجع ذیربط صورت گرفته، اظهار امیدواری می‌شود گذار از شرایط رکود فعلی در نیمه دوم سال بتوان کسری بودجه ماه‌های ابتدای سال را جبران و اهداف پیش بینی شده در بودجه شهرداری را محقق كرد.

شهرداری یزد در همين راستا از شهروندان به ویژه افرادی که بدهی معوقه دارند، دعوت كرد تا فرصت اعطای تخفیف ویژه 15 تا 30 درصدی انواع عوارضات را مغتنم شمارند و نسبت به تسویه حساب ملک خود اقدام كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار