معصومه حسنی خونسار در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از تقسیمِ کتابخانه های استان به بخش های مجزا خبر داد و گفت: یک بخش نیز به نابینایان کودک و نوجوان تا ١٨ سال و بزرگسالان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 06 February 2021

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کتابخانه های استان به بخش هایی مثل بخش کودک،نشریات و دربرخی کتابخانه ها بخش دفاع مقدس و کتب نفیس(کتاب های خطی چاپ سنگی) و همچنین یک بخش ویژه مختص نابینایان کودک و نوجوان تا ۱۸سال و بزرگسالان تقسیم شده است.

وی افزود:  در ایام شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های کتابخانه ها از جمله برنامه های مختص کودکان به فضای مجازی منتقل شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: کتابخانه های عمومی به همه ی افراد تعلق دارد و بر این اساس برای کودکان هم یک بخش کاملا جذاب با رنگ آمیزی های مختص آنها ایجاد شده، در کنار کتاب برای کودکان اسباب بازی های آموزشی هم تهیه کردیم.

این مسئول اضافه کرد: در زمان بحران کرونا برنامه هایی به صورت مجازی مانند معرفی کتاب و نقاشی با موضوع شکست کرونا مختص کودکان ۴ تا ۱۲ سال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کتابداران فعالیت هایی مانند قصه گویی برای آموزش به مادران و کار دستی را نیز انجام دادند، خاطر نشان کرد: همچنین در ایام شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از انتقال ویروس، کتاب هایی که بازگشت داده می شوند را در قفسه های جداگانه قرنطینه می کنیم.

حسنی خونسار تاکید کرد: با توجه به اینکه کتاب ها کاغذی هستند و امکانات خاصی برای ضدعفونی کردن آن ها وجود ندارد چاره ای جز قرنطینه ی 14 روزه آن ها پس از بازگشت به کتابخانه ها نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار