مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل بار مشهد:
مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل بار درون‌ شهری مشهد از ورود 2 هزار موتور برقی به مشهد خبر داد و گفت: گروه‌های گشت و بازرسی بر عملکرد سیستم حمل و نقل بار مشهد نظارت دارند.
کد خبر: ۹۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 13 September 2015
حسین مختاری در نشستی با خبرنگاران در محل ساختمان حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد اظهار کرد: در حوزه کاری ما سه نوع پروانه صادر می‌شود که 20 مورد پروانه به منظور بهره‌برداری، هزار و 588 مورد پروانه برای اشتغال و هزار و 521 مورد پروانه فعالیت برای سایر حوزه‌ها صادر شده است.

وی افزود: بیش از 9 هزار نفر از شاغلان بخش حمل‌ونقل بار را به سازمان تأمین اجتماعی معرفی کردیم و آنها صاحب بیمه شدند، یکی دیگر از موارد فعالیت این بوده که در مرداد ماه امسال بحث افزایش تعرفه‌های حمل‌ و نقل بار درون‌ شهری مشهد با تصویب شورای شهر مشهد انجام شد.

مختاری بیان کرد: به دنبال آن هستیم که 2 هزار موتور برقی را وارد شهر مشهد کنیم که در فاز نخست 500 موتور وارد می‌شود تا برای پیک‌های موتوری و غذابر استفاده شود که حدود 60 درصد از اقدامات آن انجام‌ شده است.

مدیر عامل سازمان حمل‌ و نقل بار درون‌ شهری مشهد با بیان اینکه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی دو دوره آموزشی برای شاغلان حمل‌ و نقل بار برگزار کردیم، افزود: در سه‌ ماه نخست امسال بیش از 5 هزار دوره ضوابط و مقررات و هزار و 478 ساعت نیز کلاس در حوزه راهنمایی و رانندگی برگزار شده است.

مختاری تصریح کرد: تعداد دفاتر شناسایی‌شده تا به امروز 487 مورد است که از این تعداد 263 مورد وانت تلفنی، 164 مورد پیک موتوری، 35 مورد ایستگاه تخلیه‌با و 16 مورد هم دفاتر خرده‌بار هستند که معمولاً در پایانه‌های مسافربری استقرار دارد و بعد از بازرسی و کنترل ویژه 84 مورد از این دفاتر به دلیل نداشتن مجوز اعمال قانون و تعطیل شدند.

وی عنوان کرد: یکی از مباحث ما توقف‌گاه‌هایی برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین است که بعد از اتمام کار در محل‌هایی ساماندهی شوند که البته این توقف‌گاه‌ها سبب اشتغال نیز می‌شود و بر همین اساس نخستین توقف‌گاه در بلوار میثاق در زمین 40 هزار مترمربعی مورد با ظرفیت 200 دستگاه خودروی سنگین و با اعتبار 13 میلیارد ریالی تا نیمه آبان ماه امسال افتتاح می‌شود.

مختاری ادامه داد: پروژه توقف‌گاهی دیگر نیز در جاده میامی برای تانکرهای حمل فاضلاب که سبب مشکلاتی برای مردم این منطقه شده احداث می‌شود و زمینی با 40 هزار متر مربع برای این مهم در نظر گرفته‌ شده، البته به‌ طور کلی بسته‌های مشارکتی در این‌ ارتباط با همکاری معاونت اقتصادی در حال تعریف است.

وی اظهار کرد: یکی از مباحثی که در شهرها به آن توجه نمی‌شود بحث اضافه بار است که به‌ زودی با نصب و جانمایی دستگاه‌هایی در مبادی ورودی شهر میزان اضافه‌بار خودروها مشخص و برای آنها در صورت رعایت نکردن حد مجاز بار جریمه لحاظ می‌شود.

مختاری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد نظارت بر پیک‌های موتوری گفت: قیمت پیک‌های موتوری در نیم ساعت نخست 4 هزار تومان بوده و با توجه به اینکه اکثر سفرها زیر نیم ساعت است مردم در صورت پرداخت هزینه اضافی با شماره 137 تماس حاصل کنند، البته گروه‌های گشت و بازرسی ما نظارت ویژه دارند اما نیازمند همکاری بیشتر شهروندان هستیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار