سومین جشنواره سراسری عکاسی با عنوان خانه دوست در بخش های مستند، عکس‌ تلفن همراه و عکس نوشت فراخوان داد.
کد خبر: ۹۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 13 September 2015
علاقه مندان شرکت در سومین جشنواره سراسری عکس باعنوان خانه دوست می توانند اثار خود را با موضوع فرهنگ زیارت در سه بخش این جشنواره از طریق نشانی اینترنتی www.aqaks.ir ارسال کنند.

در این جشنواره که به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می شود شرکت برای تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر کشور ازاد اعلام شده است.

بنا بر مقررات این جشنواره در بخش مستند عکس‌هایی باید ارسال شود که صرفا به صورت عینی به نمایش جلوه‌های زیارت امام رضا(ع) در فرهنگ عامه، زائران، آداب زیارت امام هشتم و تمامی سنن و اعمال مربوط به آن بپردازند و حاوی جنبه اسنادی باشند.

عکس‌ها می‌توانند در مشهد و یا هر نقطه از این سرزمین ثبت شده باشند به شرط آن که ارادت و علاقه معنوی مردمان این دیار را به این موضوع نمایش دهند.

در «عکس‌نوشت» شکلی از همراهی عکس و متن در کنار یکدیگر مدنظر است که به تولید روایت‌های کوتاه داستانی از عکس‌های پذیرفته شده در دوره دوم جشنواره می‌انجامد و در آن عکس منبع الهام نویسنده بوده و زبان درون عکس، پشت عکس و ذهنیت نویسنده منجر به تولید اثری با هویت مستقل می‌شود.

عکس‌های تلفن همراه نیز شامل تمامی عکس‌هایی می‌شود که به صورت مستند و بی واسطه جریان عادی زندگی روزمره زائران، مناسک، رفتارها و آداب زیارت حرم امام رضا(ع) یا مراسم محلی و آیینی در هر نقطه از این سرزمین که در ارادت به امام رضا(ع) برگزار شده است به شرط آن که با دوربین تلفن همراه ثبت شده باشند.

در این جشنواره هر عکاس می‌‌تواند در بخش «مستند» ۷ اثر به دبیرخانه ارسال کند.

در بخش عکس‌نوشت، شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر روی ۵ عکس از میان آثار راه یافته به جشنواره دوم متن روایی خود را که حداکثر ۳۰۰ کلمه باشد، به نگارش درآورند، سپس متن خود را در فضای مشخص شده در سایت جشنواره، کپی و بارگذاری کرده و عکس مورد نظر را نیز در همان قسمت انتخاب و الصاق کنند.

شایان ذکر است دبیر خانه جشنواره جهت سهولت عکاسان غیر مشهدی در ارتباط بیشتر با موضوع، اقدام به برگزاری یک اردوی عکاسی برای عکاسان غیرمشهدی در نیمه آبان سال جاری می‌کند و عکاسان در این اردو به مدت چهار شب میهمان جشنواره هستند و تمامی هزینه‌های اقامت آن‌ها بر عهده جشنواره است.

ثبت نام و حضور در اردو رایگان است و هیچگونه هزینه‌ای به عنوان حق ثبت نام دریافت نخواهد داشت.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جشنواره آثار راه یافته به بخش مسابقه مستند، موبایلی و عکس‌نوشت، در قالب کتاب نفیسی به چاپ خواهد رسید و به جهت اهداف آموزشی جشنواره، یک نسخه از این کتاب به همه شرکت‌کنندگان صرف نظر از پذیرش یا رد اثر در داوری اهدا خواهد شد.

گفتنس است آثار راه یافته به بخش مسابقه در قالب نمایشگاهی در نگارخانه رضوان مشهد در دی ماه سال جاری بر روی دیوار خواهد رفت.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار