مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کاهش چشمگیر میزان امانت کتاب و عضویت در کتابخانه‌ها از بزرگ‌ترین آسیب‌های فرهنگی در جامعه است که سبب کاهش میزان مطالعه در کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 13 September 2015
حسین اکبری در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی خواندن پیرامون دوره‌های یادگیری شیوه‌های ترویج خواندن برای نمایندگان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان‌های سراسر کشور در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی بانک ملی اظهار کرد: براساس گزارش‌های ارسال شده از معاون برنامه‌ریزی نهاد، میزان امانت کتاب و عضویت در کتابخانه‌ها رو به کاهش است.

وی افزود: این امر یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آسیب‌های جدی فرهنگی در کشور محسوب می‌شود بنابراین باید نقش کتابداران در این نوع آسیب مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزاری مدرسه تابستانی خواندن را در مشهد فرصتی برای کتابداران سراسر کشور دانست و تصریح کرد: این امر در بازآفرینی نقش کتابدار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که با ایجاد انگیزه و ارتقای آموزش و یادگیری می‌تواند به رفع آسیب‌های جدی در کاهش میزان خواندن کمک کند.

اکبری با تاکید بر اینکه هر سیستمی دارای منحنی رشد است، بیان کرد: تنها کاری که باید انجام شود این است که تاریخ پایان رشد در میزان خواندن به تاخیر بیفتد، البته برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب مدرسه تابستانی خواندن به رسیدن به این مهم کمک قابل توجهی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌های آموزش سنتی برای کتابداری منسوخ شده و قابل استفاده نیست بنابراین باید از شیوه‌های نوین ترویج خواندن استفاده کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار