معاون ترافيك شهرداري يزد با اشاره به استقبال بي‌نظير يزدي‌ها از ايستگاه تازه تاسيس و البته آزمايشي دوچرخه ميدان آزادي، از ايجاد سه ایستگاه ديگر تا پایان سال و همچنين نصب هشت ایستگاه ديگر دوچرخه در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 14 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"محمدرضا شفیعی"با اشاره به برپایی اولین ایستگاه دوچرخه در میدان آزادی به صورت آزمايشي، از راه‌اندازی سه ایستگاه دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: سه جايگاه ديگر تحويل دوچرخه در مناطق مختلف شهر همچون بلوار جوان، بلوار شهید قندی و خیابان استاد احمد آرام که در آنها مسیر دوچرخه نيز ایجاد شده است، نصب خواهد شد.

وی همچنين با ابراز امیدواری نسبت به ايجاد حداقل هشت ایستگاه ديگر در شهر تا سال آینده، تصريح كرد: اين اقدام براي ايجاد ايستگاه‌هاي متعدد در شهر از اين لحاظ است كه دوچرخه‌سوار در هر كجاي شهر بتواند دوچرخه تحويل يا آن را بازگرداند.

شفیعی هدف از راه اندازي اين ایستگاهه به صورت آزمايشي را سنجش میزان استقبال مردم خواند و گفت: خوشبختانه استقبال مردم از ايستگاه آزادي تاكنون بي‌نظير بوده است.

وي در مورد نحوه دريافت دوچرخه از اين ايستگاه نيز بيان كرد: علاقمندان استفاده از دوچرخه مي‌توانند براي تحويل دوچرخه با مراجعه به ايستگاه مذكور، صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 19، با ارائه کارت شناسایی معتبر،  به طور رایگان از دوچرخه‌ای را به امانت بگیرند.

وي با بيان اين كه صدور کارت ویژه دوچرخه برای این منظور نيز در دستور كار قرار دارد، اظهار كرد: در حال حاضر ایستگاه میدان آزادی دارای قريب 15 دوچرخه است ولي با ايجاد ايستگاه‌هاي ديگر تا حداکثر 20 دوچرخه افزايش داده خواهد شد.

معاون ترافيك شهرداري راجع به تمهيداتي كه اين معاونت برای استقبال بیشتر مردم از دوچرخه‌ براي تردد در معابر دارد، عنوان كرد: نكته مهم در وهله اول، ايجاد مسیري ایمن براي دوچرخه‌سواري شهروندان است که در برخي معابر با ايجاد مسير‌هاي مشخصي مهيا شده و در حال حاضر جوانان می‌توانند در اين مسیرها با دوچرخه تردد كنند البته اين مسیرها بايد طوری طراحی شوند که افراد مسن علاقمند نيز بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی یکطرفه ‌سازی بعضی از خیابان‌های یزد را از برنامه معاونت ترافیک شهرداری ذكر كرد و افزود: با اجراي اين طرح قطعاً مسیر دوچرخه نيز در اين معابر ديده خواهد شد و یک خط از خیابان به دوچرخه و موتور اختصاص داده خواهد شد.

این مقام مسئول ايجاد مسیر دوچرخه در خیابان آيت الله کاشانی را به دلیل عرض كم خيابان و ايمن نبودن آن مشكل دانست و گفت: چنين مسيري در اين معبر پرتردد بايد از طريق پياده‌روها تامين شود.

شفيعي با ابراز امیدواری در مورد گسترش ایستگاه‌های دوچرخه و استقبال روزافزون شهروندان يزدي از اين امكان، اين قبيل اقدامات را گامی در جهت ارتقای سلامت مردم شهر دانست و در اين باره تصريح كرد: یزد به شهر دوچرخه‌ها شهرت داشته و احياي اين فرهنگ علاوه بر ارتقاي سلامتي، منجر به كاهش مصرف سوخت وسايل نقليه موتوري كه آلایندگی را به همراه دارد، خواهد شد.

وي  از اقدامات تأثیرگذار این معاونت براي جلب توجه مردم به سمت استفاده از دوچرخه را برگزاری همایش‌ها و مسابقات دوچرخه‌سواري با مشاركت برخي سازمان‌ها و نهادهاي شهر ذكر كرد.

شفیعی گفت: معاونت ترافیک شهرداري با همكاري دانشگاه علوم‌پزشکی، دانشگاه ‌یزد، فرمانداری و استانداری در حال پیگیری برنامه‌هايي در جهت احياي فرهنگ استفاده از دوچرخه توسط عموم مردم است.

وی خاطرنشان كرد: تاكنون هیچ‌کدام از مسئولان شهر از این ایستگاه استقبالي ندااشته‌اند ولي استقبال كارمندان از اين طرح بسیار زیاد بوده است.

وي استفاده مسئولان و مديران شهر از دوچرخه براي تردد را حركتي نمادين و رونق بخش به اين قبيل طرح‌‌ها ذكر كرد.

معاون ترافيك شهرداري يزد در مورد ايجاد فضاهايي در شهر براي استفاده بانوان از دوچرخه نيز اعلام كرد: در پارك ترافیک شهر واقع در پارك دانشجو در انتهای خیابان امام خميني(ره)، مجموعه‌ای برای دوچرخه‌سواری ایجاد شده كه در حال پیگیری براي اختصاص زماني جهت استفاده بانوان هستيم.

وی در اين رابطه همچنين گفت: در نظر داريم با بکارگیری یک مربی خانم از هیات دوچرخه‌سواری استان امكان انجام اين ورزش براي بانوان در اين محل كه مكاني با ايمني بالاست، اقدام كنيم.

وي ابراز اميدواري کرد كه با توجه به آماده بودن این مجموعه، اين امكان همزمان با آغاز سال تحصيلي با همکاری و هماهنگی هیات دوچرخه‌سواری فراهم و بانوان يزدي زیر نظر مربی در اين ورزش آموزش ببینند.

شفيعي در پايان با اشاره به ارائه آموزش مباحث ترافیکي به کودکان در اين پارك در صبح‌ها، متذكر شد: به همين دليل نيز این مجموعه بعدازظهرها آماده پذیرش بانوان علاقمند به ورزش دوچرخه‌‌سواري خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار