عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:
تابناک- نماینده مردم دشتستان گفت: روابط تجاری نباید فصلی و فقط به بارانداز کالاهای نامرغوب محدود شود بلکه باید کاملا راهبردی و بلندمدت باشد.
کد خبر: ۹۵۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 28 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، ابراهیم رضایی اظهارداشت: با توجه به افول قدرت آمریکایی ها و تجربه بدی که از آنها در برجام داشتیم، بهترین راهکار ایجاد روابط راهبردی با همسایگان و قدرت های منطقه ای و جهانی است.

وی افزود: البته این روابط تجاری نباید فصلی و فقط به بارانداز کالاهای نامرغوب محدود شود بلکه باید کاملا راهبردی و بلندمدت باشد.

نماینده مردم دشتستان بیان کرد: ایران در موقعیت ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک خاصی قرار دارد و همکاری بلندمدت و راهبردی می تواند به دو کشور کمک شایانی کند.

رضایی تصریح کرد: چینی ها با ایده یک کمربند-یک راه به ظرفیت ایران نیاز ویژه ای دارند و ایران می تواند یک هاب تولید و صادرات با شرکت های چینی باشد.

وی خاطر نشان کرد: این ارتباط می تواند در تغییر نگاه غربی ها نیز تاثیر بگذارد و از ایجاد چنین روابط راهبردی ای بعنوان یک برگ برنده در پرونده های فیمابین استفاده شود.

رضایی با عنوان اینکه هر چند همکاران ما در مجلس نسبت به روابط راهبردی با همه کشورها استقبال می کنند ولی قطعا با دقت و ظرافت بر این کار نظارت خواهیم کرد و اسیر هیجانات کاذب نخواهیم شد، گفت: تلاش ما در بهترشدن سند و اجرای آن بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار