فرمانده انتظامی قم گفت: از آغاز طرح نوروزی پلیس تاکنون در این استان در مجموع نرخ سرقت‌ ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌است.
کد خبر: ۹۵۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 30 March 2021

به گزارش تابناک قم، سردار محمود میرفیضی همچنین افزود: در طول سال گذشته نیز آمار وقوع سرقت چهار درصد در استان کاهش یافت.

فرمانده انتظامی قم با بیان این‌که ۹۰ درصد سرقت‌های اتومبیل سهم خودروهای پراید مدل پایین است دلیل این سرقت‌ها را ایمنی پایین وسیله نقلیه و رها کردن آن در سطح شهر و همچنین پارک نکردن خودرو در منزل و پارکینگ‌های مجاز عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدام موثر معاونت اجتماعی قم در کاهش سرقت خودرو گفت: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم طرحی را اجرا کرد که در آن، قبضی مانند قبض جریمه طراحی شد که به جای جریمه حاوی پیام‌های آموزشی بود و روی خودروهایی که از لحاظ ایمنی پایین بودند و در بیرون از منازل و پارکینگ‌ها پارک می شدند الصاق می شد و راننده با خواندن این پیام‌ها فکری برای ارتقا ایمنی خودروی خود می کرد که این امر کاهش موثری در سرقت خودروها داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تصادف‌ها در قم، یکی از دلایل وقوع حوادث رانندگی در این استان را وجود ۳۶۰ هزار دستگاه موتورسیکلت پلاک شده و آمد و شد آنها در سطح شهر عنوان کرد و افزود: باید در این خصوص برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسب صورت گیرد.

فرمانده انتظامی قم همچنین یادآور شد: با دعوت چند تَن از مسئولان استانی، استانداری و نماینده ولی فقیه استان به افتتاحیه استودیوی خبر پلیس، آنها از نزدیک اقدام‌های این نیرو را در حوزه اطلاع رسانی مشاهده و همگی از عملکرد پلیس قدردانی کردند.

میرفیضی در پایان با بیان این‌که قم نخستین استانی است که کروکی آنلاین را در حوزه راهور انجام داده است و روند هوشمندسازی پلیس نیز در این استان به سرعت ادامه دارد بیان کرد: با الکترونیکی شدن خدمات در حوزه های انتظامی و ترافیکی مراجعه‌های مردم به مراکز انتظامی و راهور ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار