معاون علمی و فناوری رئیس جمهوراز معافیت از خدمت سربازی برای تأسیس کنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 15 September 2015
سورنا ستاری در جلسه هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و حوزه علمیه استان با تأکید بر لزوم اتخاذ رویکرد تجاری‌سازی، اظهار کرد: با تحقق این مهم علاوه بر پژوهش‌های کاربردی زمینه برای رفع مشکلات و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

وی به تدوین آیین‌نامه جدید بنیاد نخبگان در حوزه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی در این آیین‌نامه، نگاه به نخبگان و نیروهای جوان تحصیل کرده کشور به عنوان یک فرصت برای رشد و توسعه است.

این مسئول با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان به عنوان قشر تأثیرگذار و مهم کشور، افزود: ما آماده کمک به خراسان رضوی در حوزه‌های توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی، ارائه فاینانس به طرح‌های پژوهشی با موضوعات خاص از جمله سوغات رضوی و معافیت از خدمت سربازی برای تأسیس‌کنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان کشور همچنین حمایت از صنایع نرم سازگار با محیط زیست را یکی از سیاست‌های اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان کرد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به وجود 37 موسسه علمی و فناوری و 98 دانش بنیان اظهار کرد: وجود چنین ظرفیتی در استان زمینه ایجاد ارتباط مستمر با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را ضروری کرده است که در همین راستا برای بررسی کارشناسانه و ارائه راه حل مشکلات حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان جلسات مستمری با روسای دانشگاه‌ها برگزار و شبکه بین دانشگاهی ایجاد شده است.

رشیدیان ادامه داد: تأسیس بنیاد نخبگان در استان فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از قابلیت‌های بالقوه در محیط‌های دانشگاهی است، تاکنون 981 نخبه در استان شناسایی شده است که به منظور شتاب در روند توسعه باید از توانمندی این افراد استفاده شود.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مهم استان در حوزه پژوهشی، وجود پارک و کریدور علم و فناوری رضوی معرفی شده است و امیدواریم با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری زمینه بهره‌برداری از این کریدور تا سال 2017 فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار