از اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون؛
کد خبر: ۹۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 16 September 2015
تابناک بوشهر: مسئول فلوشیپ نازایی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: از اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، آمار سزارین در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ۱۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، الهام رحمانی افزود: از مزایای زایمان فیزیولوژیک نسبت به عمل سزارین حضور همسر، عدم وجود عوارض داروهای بیهوشی، کاهش خونریزی و عفونت ها، افزایش سلامتی نوزاد، شروع به موقع تغذیه با شیر مادر، پذیرش راحت نوزاد از طرف مادر، کاهش احتمال چسبندگی‌های جفتی درحاملگی های بعدی میتوان نام برد.

فوق تخصص فلوشیپ نازایی بیمارستان شهدای خلیج فارس اضافه کرد: زایمان فیزیولوژیک با حداقل مداخلات صورت می‌گیرد و با آموزش‌های دوران بارداری که شامل تن آرامی، انواع ماساژها و تنفس، ورزش‌های مناسب دوران بارداری، تغذیه مناسب، مراقبت ها می‌باشد شرایطی را فراهم کرده که مادر بدون ترس از زایمان، دوران بارداری لذت بخشی را سپری و زایمان موفق و خوبی را تجربه نماید.

وی با اشاره به اینکه در زایمان فیزیولوژیک هیچگونه محدودیتی برای مادر باردار وجود ندارد تصریح کرد: در زایمان فیزیولوژیک هیچگونه محدودیت تغذیه‌ای و ورزشی برای مادان باردار وجود ندارد و از آنجایی که دارو نیز برای آنان تجویز نمی‌شود به عوارض کمتری دچار شده و احتمال سزارین نیز کاهش می‌یابد.

رحمانی توصیه کرد: خانم‌ها در سنین بارداری و در حین بارداری با نظارت و مشورت پزشک و ماما در برنامه‌های خود کارهایی مانند شرکت در کلاس های زایمان طبیعی، تغذیه مناسب، ورزش‌های مناسب زمان باروری، قرار گرفتن در وضعیت مناسب جسمی و روحی را قرار دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار