تعهد‌های انتخاباتی در انتخابات‌های مختلف به کرات قتلگاهی برای ذبح «نامزد اصلح» بوده است و این مفهوم را به اذهان متبادر می‌کند که نامزد‌های برآمده از لیست‌های انتخاباتی پس از ورود به مجلس یا شورای شهر قرار است در خدمت یک اتاق فکر واحد به کار گرفته شوند و از خود استقلالی در ابراز نظرات کارشناسی ندارند.
کد خبر: ۹۵۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 26 April 2021

به گزارش تابناک قم، به گفته، ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیته انتخاب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، ۱۰۰ تن از نامزد‌های ششمین انتخابات شورای شهر قم، آمادگی خود را برای حضور در لیست این شورا اعلام کردند.

این اعلام آمادگی در پی فراخوان شورای هماهنگی اصولگرایان قم برای انتخابات آتی شورای شهر است که از عامه نامزد‌های انتخاباتی به ویژه جوانان دعوت کرده تا برای حضور در لیست انتخاباتی اصولگرایان، سوابق خود را تقدیم این شورا کنند.

سخنگوی کمیته انتخاب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم می‌گوید رزومه‌های این افراد بر اساس ۲۰ معیار و با توجه به تخصص‌های موردنیاز در مدیریت شهری بررسی شده و هدف شورای اصولگرایان، انتخاب افرادی است که در مدیریت شهری اهل نظر (ایده‌پرداز) و دارای برنامه و تخصص باشند.

با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است که شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم پس از بررسی شرایط نامزد‌های انتخاباتی و گزینش افراد مد نظر، به صورت کتبی از داوطلبان تعهد تا در صورتی که به عنوان نامزد نهایی شورای اصولگرایان برگزیده شدند؛ در لیست دیگری حضور نداشته و به میثاق‌نامه این شورا پایبند باشند.

این نوع از برخورد شورای هماهنگی اصولگرایان با نامزد‌های انتخاباتی در دوره‌های گذشته مسبوق به سابقه است و در نگاه کلی جای سوال است که اگر هدف شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم از گزینش نامزد‌های انتخاباتی، انتخاب افرادی است که باعث رشد و شکوفایی جامعه در عرصه‌های مدیریت شهری می‌شوند، پس در این میان اخذ هرگونه تعهد از نامزد‌های انتخاباتی چه معنی می‌تواند داشته باشد؟!

آن هم در استان قم که خطر روی کار آمدن لیست‌های جناح اصلاح‌طلب و یا افراد زاویه‌دار با اسلام و آرمان‌های انقلاب محال به نظر می‌رسد و از این بابت خطری احساس نمی‌شود و به عبارتی رقابت بیشتر بین اصولگرایان و افراد انقلابی است؛ چرا باید شاکله اصولگرایی در قم به جای آن‌که به توصیه بزرگانی همچون مرحوم حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، خود به دنبال اصلح بروند و او را برگزینند؛ از دیگران دعوت می‌کنند که ارائه سوابق دهند و در گام بعدی از آن‌ها تعهد می‌گیرند؟!

لیست‌های انتخاباتی می‌بایست محلی برای معرفی نامزد‌های متخصص و متعهد به افرادی باشد که شناختی به نامزد‌های انتخاباتی ندارند. تعهد‌های انتخاباتی در انتخابات‌های مختلف به کرات قتلگاهی برای ذبح «نامزد اصلح» بوده است و این مفهوم را به اذهان متبادر می‌کند که نامزد‌های برآمده از لیست‌های انتخاباتی پس از ورود به مجلس یا شورای شهر قرار است در خدمت یک اتاق فکر واحد به کار گرفته شوند و از خود استقلالی در ابراز نظرات کارشناسی ندارند.

این‌گونه تصمیم‌ها بیشتر باعث خلق و روی کار آمدن افراد محافظه‌کار و «بله قربان‌گو» می‌انجامد تا افرادی که دغدغه به کارگیری تخصص خود را در بحث مدیریت شهری دارند. کما این‌که حضور برخی افراد در شورای فعلی شهر قم صرفا فیزیکی است و بررسی خروجی درگاه اینترنتی شورای شهر قم نیز نشان می‌دهد برخی از اعضای این شورا، فعالیت خاصی ندارند و به زحمت می‌شود ردی از اسامی آن‌ها در محتوای جلسات پیدا کرد.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار