معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون تعداد 5 هزار و 670 نفر جهت حل مشكل خود به مركز مشاوره و مددكاري پليس استان مراجعه كرده اند.
کد خبر: ۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 02 March 2015

به گزارش پايگاه خبري پليس، " فريبا استواري" در اين زمينه گفت:نياز به امنيت فردي و اجتماعي از اساسي ترين نيازهاي انسان بوده است به گونه اي که متفکرين اين حوزه وجود آن را بر اجتماع مقدم دانسته و انگيزه مدنيت انسان را نياز او به امنيت معرفي مي کنند.

وي ادامه داد: تحقيقات نشان مي دهد که بسياري از جرائم و آسيب هاي اجتماعي موجود در جامعه براثر عدم آگاهي هاي عمومي جامعه نسبت به حقوق خود و نحوه مديريت و برخورد با مشکلات و بحران هاي زندگي مي باشد.

معاون اجتماعي پليس فارس بيان كرد: بر خلاف نظر گذشتگان، وظايف پليس صرفاً حضور در صحنه جرم و بعد از وقوع جرائم نيست، بلکه ارائه خدمات مشاوره اي در مركز مشاوره و مصالحه پرونده هاي قضائي توسط مشاوران و مددكاران اجتماعي در كلانتريها از اقداماتي است كه امروزه در مقوله کلي پيشگيري از جرائم و افزايش بهداشت رواني جامعه قرار مي گيرد .

وي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون تعداد 5 هزار و 670 نفر در راستاي ارائه خدمات مشاوره اي در زمينه هاي خانوادگي و روان شناختي، مشاوره انتظامي، روان سنجي ، مددکاري اجتماعي و . . . به مركز مشاوره آرامش مراجعه و به طور رايگان در زمينه هاي مختلف خانوادگي ، اجتماعي ، حقوقي ، ازدواج و . . . خدمات دريافت نموده اند.

معاون اجتماعي پليس فارس با اشاره به اينكه تعداد 5 هزار و 766 پرونده در كلانتري ها به مشاوران ارجاع داده شده است، افزود: از اين تعداد بيش از 75 درصد به مصالحه ختم شده است كه اين موضوع نشانگر توانمندي و تخصص بالاي مشاوران مستقر در كلانتري هاست .

" استواري" با اشاره به راه اندازي اورژانس اجتماعي – انتظامي گفت: از ديگر اقدامات مهمي كه توسط مركز مشاوره فرماندهي انتظامي فارس در راستاي پيشگيري و كاهش آسيبها در جامعه صورت پذيرفته است راه اندازي اورژانس اجتماعي-انتظامي در مناطق ويژه اجتماعي است كه اين طرح با همكاري خانه محلات شيراز با هدف كمك به افراد آسيب ديده و در معرض آسيب و دسترسي آسان افراد در هنگام مواجهه با مشكلات وآسيب هاي اجتماعي راه اندازي و با برنامه ريزي منسجم و منظم مشاوران و كارشناسان پليس هاي تخصصي فرماندهي انتظامي فارس در طول هفته برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: كارشناسان مركز مشاوره با حضور در مناطق آسيب ديده،جرم خيز و خانه محله هاي شيراز حاضر و ضمن تعامل با مسئولين خانه محلات وشناسايي افراد در معرض آسيب نسبت به ايراد سخنراني ، مشاوره فردي، نمايش فيلم هاي آموزشي و برپايي نمايشگاه پيرامون پيشگيري از ناهنجاريها وآسيب هاي اجتماعي اقدام مي نمايند .

معاون اجتماعي پليس فارس تصريح كرد: همچنين كارشناسان ما با منعقد نمودن تفاهمنامه اي با مديريت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري تعامل و همكاري خود را با اين نهاد در راستاي پيشگيري از وقوع كاهش طلاق در جامعه اعلام نموده است به طوري كه ماهيانه تعداد زيادي از پرونده هاي اختلافات خانوادگي به منظور مصالحه بين طرفين به مركز مشاوره آرامش اين فرماندهي ارجاع داده مي شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار