مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: بهره‌برداری از خاک پیت در استان اردبیل ممنوع است و هیچ کس حق برداشت در این حوزه را ندارد.
کد خبر: ۹۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 16 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهامت هدایت عصر امروز در نشست بهره‌برداران و مسئولان فنی معادن استان اردبیل، اظهار کرد: در قالب کارگاه‌های آموزشی و ترویجی یک روزه بهره‌برداران و مسئولان فنی معادن استان سعی کردیم تا باهمکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت دستو‌العمل‌ها و ضوابط و الگوهای منابع طبیعی و زیست‌محیطی را در کنار فعالیت‌های معدنی مورد توجه قرار دهیم.

وی با تشریح نقش و اهمیت منابع طبیعی در توسعه پایدار و متوازن گفت: یکی از وظایف مهم اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فراهم کردن بستر لازم برای بهره‌برداری مناسب و متوازن از عرصه‌های منابع طبیعی در کنار وظیفه حفاظتی خود است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از بهره‌برداران و مسئولان فنی معادن استان خواست با رعایت مسائل و ضوابط اکتشاف و بهره‌برداری از معادن نسبت به ایجاد فضای سبز در محدوده معادن واگذار شده برای کنترل تخریب و ایجاد چشم‌اندازهای مناسب طبیعی اقدام کنند.

هدایت افزود: یکی از مصوبات کار گروه اجرایی تفاهم‌نامه منعقده بین استانداران نواحی رویشی هیرکانی و ارسبارانی با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ساماندهی امور معادن و همچنین نظارت جدی بر بهره‌برداری و اکتشاف معادن است که دراین خصوص در کار گروه استانی مقدمات لازم برای رعایت مصوبات مذکور انجام گرفته و در این راستا با رفع مشکل معدنکاران استان بر بهره‌برداری مناسب و متوازن از معادن نظارت اساسی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به سیاست این کارگروه مبنی بر تجمیع معادن استان و جلوگیری از پراکنده‌کاری‌ها و تخریب نقاط مختلف اراضی منابع طبیعی به بهانه برداشت معدن، گفت: بهره‌برداری از خاک پیت به طور کلی ممنوع بوده و این عمل خسارت جبران‌ناپذیری به منابع طبیعی وارد می‌کند و این اداره‌کل به جد با عوامل تخریب اراضی ملی و برداشت خاک پیت برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مسئولان فنی معادن خواست با توجه به حضور مستمر در عرصه‌های ملی ازمسئولان فنی معادن خواست با توجه به حضور مستمر در عرصه‌های ملی به عنوان همیار طبیعت حافظ منابع طبیعی و انفال استان باشند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در ادامه این کار گروه کارشناسان منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت استان دستورالعمل‌ها ،ضوابط فنی و قوانین و مقررات مربوط به معادن و چگونگی بهره‌برداری و اکتشاف آن را تشریح و در پایان به سوالات معدن‌کاران و مسئولان فنی معادن استان پاسخ لازم داده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار