سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی در حقیقت آب به آسیاب دشمن ریختن است و نباید به خاطر مسائلی که مطرح شده ارتزاق بیش از یک میلیون خانواده ایرانی را به خطر انداخت.
کد خبر: ۹۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 16 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت تاثیری در بودجه کشور ندارد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با کاهش قیمت نفت، میزان تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهیم و حتی افزایش تولید را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه دولت برای جلوگیری از رکود اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت نشست‌های متعدی را برگزار کرده است، تصریح کرد: در این نشست‌ها که برای نجات واحدهای صنعتی از بحران برگزار شده برنامه‌ریزی شده تا بانک‌ها بتوانند از طریق پذیرفتن دین و ایجاد خط اعتباری به واحدهای صنعتی کمک کنند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش تولید در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های در حال پیگیری دولت، مسئله آمایش صنعت و معدن در کشور بوده که در حال حاضر این طرح در استان‌ها تدوین و جمع‌بندی و به وزارت صنایع و معادن ارسال شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت شده است، افزود: بخشی از این طرح آمایش صنعتی پس از بررسی در وزارت صنایع در برنامه ششم به صورت قانون در خواهد آمد.

وی به مسائل مطرح شده در زمینه خرید خودرو توسط مردم نیز اشاره کرد و افزود: تشکیل گروه‌های مختلف در فضای مجازی و نخریدن خودروهای داخلی در حقیقت آب به آسیاب دشمن ریختن است و نباید به خاطر مسائلی که مطرح شده اقتصاد و ارتزاق بیش از یک میلیون خانواده ایرانی را به خطر انداخت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران شرکت‌های خودروساز نیز باید به مطالبات مردم توجه کنند، ادامه داد: مدیران این شرکت‌ها باید هزینه‌ها اضافه و سربار خود را کم کنند و نسبت به ارتقای کیفیت خودرو نیز تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های سربار و اضافه سبب شده تا قیمت خودرو افزایش جدی یابد، اضافه کرد: باید قیمت خودرو مناسب شود تا هم برای تولیدکننده و هم برای مردم توجیه اقتصادی داشته باشد.

سبحانی‌فر ادامه داد: با توجه به حضور شرکت‌های خارجی در عرصه خودروسازی کشور شرکت‌های ایرانی باید به سمت مشارکت با این برندهای خارجی بروند تا ضمن ارتقای کیفیت محصولات دانش روز را از آنها کسب کنند و با انتقال و بومی‌سازی آن به سمت تولید خودروی با کیفیت بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار