همزمان با هفته دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس همزمان با فرا‌ رسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 16 September 2015
اکبر نجاتی در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: برای اتمام عملیات اجرایی طرح باغ موزه دفاع مقدس استان به رقمی بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید می‌رود با همکاری دستگاه‌های مختلف، این طرح بزرگ در بازه زمانی مشخص شده به بهره‌برداری برسد.

وی بازه زمانی اجرای این طرح را چهار سال عنوان کرد و افزود: با این حال می‌بینیم که برای ساخت موزه بزرگ خراسان بیش از 10 سال زمان گرفته شد اما امیدواریم به برکت خون شهدا و در حرکتی جهادی، احداث باغ موزه دفاع مقدس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس این استان بعد از 20 سال عنوان کرد: با همکاری‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، این نمایشگاه با حضور نیروهای مسلح، مردم و مسئولان امشب ساعت 19:30 در محل بوستان کوهسنگی افتتاح می‌شود.

نجاتی با بیان اینکه ادوات نظامی مستقر در این نمایشگاه پس از مدت معینی از این مکان جمع‌آوری و به یگان‌های نظامی مسترد می‌شود، گفت: برای احداث و راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس تمامی اقدامات و طراحی‌های لازم انجام شده و در صورت اتمام پروژه مشکلی برای تامین ادوات نظامی نداریم.

وی ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس استان یک هفته زودتر از فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در راستای نمایش قدرت نظامی و دفاعی ایران به دشمنان کوردل انقلاب و همچنین خوشحالی دوستان نظام اسلامی برپا می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس امسال اضافه کرد: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهر ماه بوده و بر همین اساس عنوان روز نخست این هفته در 31 شهریور به نام «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» نامگذاری شده و رژه بزرگ نیروهای مسلح نیز در این روز با حضور یگان های مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج برگزار می‌شود.

وی، عنوان روز دوم این هفته را «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی سربازان» اعلام کرد و گفت: «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» و «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» به عنوان نام‌های روزهای سوم و چهارم این هفته معین شده است.

به گفته نجاتی روزهای پنجم تا آخر هفته دفاع مقدس نیز به عنوان «دفاع همه‌جانبه، جوانان و پشتیبانی مردمی و اصناف»؛ «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان»، «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی» و همچنین «فرماندهان، عزت مداری و حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار