سردار نجاتی خبر داد:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از رونمایی دیوار آب در نمایشگاه دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 16 September 2015
سردار علی‌اکبر نجاتی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های امسال ستاد هفته دفاع مقدس امسال با شعار "ما می‌توانیم با شعار همدلی و همزبانی" آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همان طور که ما در هشت سال دفاع مقدس با همدلی و همزبانی خود توانستیم در برابر استکبار بایستیم و از حیثیت و آبروی کشورمان دفاع کنیم، امروز هم می‌توانیم با این همدلی از پس مشکلات و دشمنان را برآییم که حق و استقلال ما را بپذیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما برنامه‌های هفته دفاع مقدس را یک هفته زودتر آغاز کرده‌ایم، ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس از 25 شهریور ماه آغاز می‌شود، دلیل این تغییر زمان به خاطر این بودکه زائران بارگاه منور رضوی بتوانند از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

نجاتی افزود: در 31 شهریور ماه نیز با برگزاری رژه اقتدار نیروهای مسلح کشور را به نمایش خواهیم گذاشت و در سالروز آزاد سازی خرمشهر لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) طی برگزاری مراسمی از پیشکسوتان این عملیات تجلیل به عمل خواهد آورد.

وی به برنامه‌های شاخص در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از طرف دولت ابلاغی صورت گرفته تا بحث نقش خراسان در دفاع مقدس را بررسی کنیم، این جلسه در استانداری تشکیل می‌شود و دبیر آن نیز بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش یگان‌های خراسان رضوی در هشت سال دفاع مقدس گفت: لشکر 77 و لشکر 21 امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس به خوبی درخشیدند.

نجاتی به باغ موزه دفاع مقدس اشاره و افزود: با اقدام شهرداری بخشی از زمین کوهسنگی در اختیار باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته که دو بخش دارد، یک بخش مربوط به بیداری اسلامی برای سه میلیون زائر غیر ایرانی در مشهدالرضاست و بخش دیگر هم با موضوعات دفاع مقدس می‌باشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس از امروز آغاز به کار می‌کند و همه نیروهای مسلح استان بخشی از توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در نمایشگاه 30 تشکل دفاع مقدس حضور پیدا خواهندکرد و فعالیت‌هایشان را به نمایش خواهند گذاشت، شهر بازی مقاومت نیز بخش دیگری از این نمایشگاه است که دفاع مقدس را به صورت کودکانه برای جوانان آینده به تصویر خواهد کشید.

نجاتی با اشاره به رونمایی از دیوار آب در نمایشگاه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مشهد چهارمین نقطه کشور است که راه‌اندازی می‌شود و در آن با تکنولوژی‌ آب و صدا کلیپ‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

وی رونمایی از کتاب مناجات‌نامه شهدا را از دیگر فعالیت‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: این کتاب متشکل از 400 فراز از مناجات نامه شهدا در ابعاد بزرگ است که استفاده نمایشگاهی دارد که این مناجات نامه توسط هنرمندان خراسانی و کشوری آماده شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی رونمایی از کتاب جغرافیایی دفاع مقدس و افتتاح یادمان شهدای نوقاب، گلبهار و درگز را از دیگر اقدامات شاخص در هفته دفاع مقدس برشمرد.

نجاتی با اشاره به اینکه به 50 میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس مشهد در نظر گرفته شده، تصریح کرد: زمان پیش‌بینی شده ما برای بهره‌برداری از این موزه چهار سال است، اما همان طور که شهرداری تهران یکی دو ساله توانست موزه دفاع مقدس بسازد امیدوارم ما هم بتوانیم این کار را در مشهد انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ما از دانشگاه‌ها هم می‌خواهیم تا وارد صحنه شوند و ادبیات مقاومت و پایداری را با ایجاد رشته‌های جغرافیای دفاع مقدس، بهداری در دفاع مقدس و مهندسی دفاع مقدس فعال کنند، ما انتظار داریم تا دانشگاه فردوسی در این رابطه محکم به پای کار بیاید.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار