یک اقامتگاه سنتی در ماه مبارک رمضان مردم کرمانشاه را برای صرف صبحانه، نهار و شام به مجموعه خود دعوت کرده است. این اقامتگاه به صورت علنی تبلیغات خود را در فضای مجازی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 28 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، پیامبر اکرم (ص) در فضیلت ماه مبارک رمضان می فرمایند: «أفضلُ الأعمال فی هذا الشهر الوَرعُ عن مَحارمِ الله» پرهیز از محرمات الهی و گناهان، بهترین عمل و با فضیلت ترین اعمال ماه مبارک رمضان است.

بار دیگر توفیق حضور در مهمانی خداوند سبحان نصیب امت اسلامی بخصوص مردم مومن ایران و استان کرمانشاه شده است و یکی از بهترین اعمال در این ماه بنابر فرموده پیامبر (ص) ترک گناه است. اما متاسفانه می‌بینیم که عده‌ای در این ماه نه تنها ترک گناه ندارند، بلکه در این ماه مبارک اقدام به هنجارشکنی می‌کنند که یکی از این هنجارها، فعالیت آزادانه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌هاست.

مورخ بیست و چهارم فروردین ماه، سرهنگ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه و در تشریح نحوه فعالیت رستوران‌ها، اغذیه فروشی و اصناف وابسته اظهار داشت: آن دسته از رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی‌ها و... که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می‌توانند تنها از طریق خدمات «بیرون بر» فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز می‌توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

سرهنگ آمویی افزود: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

این مقام انتظامی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

همانطور که گفته شد، نحوه فعالیت رستوران‌ها و اصناف وابسته منوط به داشتن مجوز از پلیس اماکن است، هرساله اتحادیه این صنف درخواست‌های واحدهای صنفی را بصورت کتبی به پلیس اماکن تقدیم می‌کند و این واحد انتظامی با در نظر گرفتن ضوابط، مجوزهای لازم را بصورت موقت و نوبتی ۱۵ روزه برای آن دسته از واحدهای صنفی که در ورودی، خروجی و مرکز شهر بدلیل حضور مسافران باید فعال باشند را صادر می‌کند و این واحدها موظف‌اند که طبق این دستورات در ماه مبارک رمضان و بدون هیچ گونه تبلیغاتی و با استتار واحد صنفی خود فعالیت کنند.

دسته دیگر این واحدها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های توریستی تحت نظارت میراث فرهنگی‌اند که آنان نیز باید برای فعالیت رستوران خود از اماکن مجوز دریافت کنند اما این واحدها فقط مجاز به ارائه خدمات به مسافران خود هستند و حق هیچ گونه تبلیغات، بیرون‌بر و یا حضور مشتری غیر مسافر را ندارند اما متاسفانه برخی از این واحدها بدون در نظر گرفتن قوانین و ضوابط مجوزهای خود، اقدام به هنجارشکنی می‌کنند.

با این حال یک رستوران و اقامتگاه سنتی طی روزهای اخیر با انتشار تبلیغات در صفحه اینستاگرام خود، همراهان عزیز خود را به صرف صبحانه، نهار و شام دعوت می‌کند!

این اقامتگاه با انتشار تصاویری از صبحانه مهمانان خود و همچنین دعوت از مردم جهت صرف غذا، برخلاف دستورات عمل کرده که البته بنابر دستورات ستاد کرونا، حتی اگر در ماه رمضان نیز نبودیم، بدلیل رعایت نکات بهداشتی، حق پذیرش مهمان را ندارد.

پیگیری های خبرنگار فارس حکایت از آن دارد که این واحد اقامتی برای فعالیت رستورانش مجوز دارد اما این مجوز فقط مختص مسافران این اقامتگاه است و حق هیچ گونه فعالیتی غیر از مسافر را ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار