دبیر جمعیت آبادگران جوان استان کرمانشاه گفت: بعید می‌دانم در این دوره آقایان رئیسی و قالیباف هر دو با هم بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند.
کد خبر: ۹۶۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاهبه نقل از ایسنا،مسعود محنتی، با بیان اینکه برخلاف انتخابات گذشته در این دوره هنوز فضای انتخابات سرد است و شفاف نشده، اظهار کرد: متاسفانه این سردی در فعالیت احزاب و گروه های سیاسی نیز وجود دارد و خیلی از احزاب و تشکل ها برنامه‌ای برای گرم کردن فضای انتخابات ندارند، البته بحث بیماری کرونا، وضعیت اقتصادی مردم و ناامید شدن مردم از وعده های برخی مسولان بر سردی فضای انتخابات افزوده است.

وی افزود: اگر چه برخی نامزدها در حال مطرح کردن خودشان هستند، اما هنوز نشانی از شور و هیجان انتخاباتی در سطح جامعه نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی افراد نگران این هستند که آیا تایید صلاحیت می شوند، یا خیر، گفت: کسانی که درباره صلاحیت نامزدها تصمیم می گیرند باید با نگاه باز در چارچوب قوانین و مقررات، افراد دارای صلاحیت های لازم برای انتخابات ریاست جمهوری را تایید کنند تا مردم نیز به پای صندوق رأی بیایند.

محنتی ادامه داد: در مجموع امیدوارم کاندیداهای انتخاباتی هر چه زودتر نسبت به معرفی خود و برنامه هایشان اقدام کنند و جریانات سیاسی هم از حالت سکوت سیاسی خارج شوند تا در روزهای آتی شاهد ایجاد فضای انتخاباتی در کشور و استان باشیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری درانتخابات، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید دارند، انتخابات پرشور، تضمین کننده امنیت کشور است، لذا همه جریانات سیاسی باید برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا تلاش کنیم، چرا که این امر در تداوم و استمرار نظام تاثیرگذار خواهد بود.

وی به الزامات مشارکت حداکثری هم اشاره کرد و افزود: مهمترین عامل برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حضور همه سلایق و جناح های سیاسی شناسنامه دار در انتخابات است. از دیگر الزامات معرفی زودتر کاندیداها به مردم و ارائه برنامه های عملیاتی و کارشناسی با توجه به وضعیت موجود کشور توسط کاندیداها و پرهیز از سیاه نمایی و تخریب همدیگر در ایام انتخابات است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه این گفت و گو به فعالیتهای انتخاباتی اصولگرایان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در جریان اصولگرا دو تشکیلات موازی شورای وحدت و شورای ائتلاف در حال فعالیت اند. این دو تشکل در صورت کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی از وی حمایت خواهند کرد. برخی طیف های اصولگرا به ابراهیم رئیسی امیدوارند و عملکرد مثبت او در قوه قضاییه موجب شده نظر اصولگرایان به سمت او جلب شده و به نوعی به رئیسی امیدوار باشند، اما هستند اصولگرایانی که معتقدند رئیسی باید مسیر خود در قوه قضاییه را دنبال کند.

محنتی افزود: در کل 10 کاندیدایی که خود را وابسته به جریان اصولگرا می دانند کار را در اردوگاه اصولگرایان سخت خواهند کرد، اما معتقدم اصولگرایان در نهایت با دو کاندیدا، یک کاندیدای اصلی و یک کاندیدای پوششی تا روزهای آخر وارد کارزار انتخابات خواهند شد.

عضو شورای وحدت اصولگرایان استان کرمانشاه در خصوص اقدامات اصولگرایان برای رسیدن به وحدت نیز عنوان کرد: جلسات هماهنگی بین اصولگرایان در کشور و استان ها مدتی است با محوریت جامعتین برگزار می‌شود. چندی پیش نیز برای شکل‌گیری وحدت میان اصولگرایان در استان کرمانشاه جلسات منظمی با حضور همه احزاب و چهره‌های جریانات سیاسی برگزار شده و می‌شود. در مجموع بر این باورم اصولگرایان در نهایت به توافق می رسند و مشکلی بین آنها وجود ندارد.

محنتی در پیش بینی‌اش از حضور رییسی و قالیباف در عرصه انتخابات نیز گفت: بعید می دانم این بار هر دو نفر آقایان رئیسی و قالیباف بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند و چه بسا هیچکدام هم کاندیدا نشوند، چون از نگاه عده‌ای این دو نفر به عنوان روسای دو قوه مقننه و قضائیه بهتر است در جایگاه خودشان باقی بمانند و فرد ثالثی برای ریاست قوه مجریه در نظر گرفته شود. چهره‌های متعددی هستند که مدیریت ها و وظایف سنگینی بر دوششان بوده که اکنون می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند، از جمله کسانی که قبلا در نهادهای انقلابی یا دولت‌ها تعهد، تخصص و کارامدی خود را اثبات کرده اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار