مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی: ‌
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: رسانه ها نقش مهمی در بهبود یا بدتر شدن تصمیم گیری مدیران بحران در شرایط اضطراری دارند.
کد خبر: ۹۶۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 18 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید مجتبی احمدی در نخستین گردهمایی استانی رابطان، مسئولان، سایت ها و رسانه های اجتماعی استان خراسان رضوی، با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در اقناع عمومی ‌و جهت دادن افکار عمومی دارند، افزود: امروز تعداد رسانه ها افزایش 

یافته، اما غنای محتوایی که تولید می شود کمتر از توسعه فن آوری ابزار اطلاع رسانی است.
وی با بیان اینکه باید در کنار بهره گرفتن از ابزارهای اطلاع رسانی به تولید محتوا نیز پرداخت، گفت: وظیفه روابط عمومی و رابطان خبری، بزرگ نمایی و غلو فعالیت های جمعیت هلال احمر نیست، بلکه رابطان خبری می‌توانند با اطلاع رسانی درست و با دفاعی مشروع به کنترل خسارت ها بپردازند.
احمدی با گرامیداشت یاد فردوسی و خیام و نیز عروج آیت الله بهجت گفت: حضور رابطان خبری و اعضای فعال رسانه های اجتماعی جمعیت هلال احمر امروزه تعیین کننده است به خصوص اینکه موضوع اطلاعرسانی از نبی می آید و نبی مکرم اسلام هم با ابزار روابط عمومی پیام اسلام را از طریق سفیران خودشان به اقصی نقاط جهان ارسال فرمودند.
حضرت امیر المومنین پیش از بسیاری از جنگها هم به مناطق مختلف سفیر اعزام می کردند و در حکایت مجاهدت سفیر امام حسین را در واقعه عاشورا داریم.
روابط عمومی خیلی اوقات پیشگیرانه دفاع مشروع میکند و بسیاری از خسارتها را که می خواهد به افکار عمومی برسد را مانع می شود.
احمدی با اشاره به اینکه ابزارهای موبایلی امروزه بسیار کارآمد است و بر روی محتوا هم می بایست حساس و دقیق بود، تاکید کرد: روابط عمومی ها در سطح جمعیت هلال احمر می‌توانند با اجرای نظر سنجی از برنامه ها و اقداماتشان مانند نظر سنجی از طرح غربالگری بیماران کرونایی در تایباد و فرودگاه مشهد، افکار عمومی را مورد ارزیابی قرار دهند. ‌
وی با اشاره به اینکه امروز عامل سی ان ان فکتور در حوادث بر مقوله تاثیرگذاری رسانه و اخبار متمرکز است،عنوان کرد: روابط عمومی ها نقش مهمی در جلوگیری از دیده شدن نقاط ضعف و برجسته شدن نقاط قوت دارند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه درگاهی با یک عکس یا خبر تاثیر بسزایی نسبت به تمام اقدامات و فعالیت های یک مجموعه دارد، خاطرنشان کرد:عکس امدادگری که روی شل آبها خوابیده یا امدادگری که در زلزله کرمانشاه روی کارتن خوابیده مهمتر از بسیاری از مصاحبه های مسئولان است.
وی با بیان اینکه رسانه ها بر افکار و در تصمیم گیری مدیران بحران در شرایط اضطراری تاثیر بسزایی دارند، یادآور شد: برقراری ارتباط، کنترل خسارت و سنجش افکار عمومی از وظایف روابط عمومی هاست.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروزه به قول بزرگمهر همه چیز را همگان دانند و دیگر روز بیخبری مردم نیست و لذا ما می بایست بهترین اخبار را هنرمندانه و با سرعت بالا و صحیح منتقل کنیم، ادامه داد:
امروز ما در کنار اطلاع رسانی واقعی و درست، به اطلاع رسانی اثر بخش نیازمندیم.
❇️❇️ فعالان رسانه ای جمعیت هلال احمر راوی فعالیت های آستان حضرت رضا(ع) باشند❇️❇️

مدیر کل ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی گفت: رابطان جمعیت هلال احمر میتوانند راویان فعالیت های آستان حضرت رضا(ع) در سطح کشور باشند.
محمد مهدی خیرجو نیز در این گردهمایی گفت:
نیازمند شکل گیری مجموعه هایی مستندساز هستیم تا بتوان رشادت ها، اقدامات و حرکت های جهادی گروه های مختلف فعال را مستند سازی کرد.
وی ادامه داد: شاید اگر شهید آوینی نبود ما امروز شاهد تاریخی مستندی از روایت صادقانه جنگ تحمیلی و رشادت های آن دوران نبودیم.
خیرجو با بیان اینکه تولید اخبار خوب و باعث ایجاد انگیزه در جامعه می شود، افزود: ایجاد روحیه جهادی در جامعه در سایه تولید اخبار خوب میسر می شود.
مدیر کل ارتباطات و اطلاعرسانی آستان قدس رضوی با اشاره به حضور یاریگرانه خادمان رضوی در کنار امدادگران در سیل آق قلا و سایر حادثه دیدگان بلایای سالیان اخیر گفت: مردم ما بسیار خوب هستند و آنها هم که خدمت میکنند حضورشان ارزشمند است و در حوادث مختلف انسانیت و همیت و غیرت افراد را می شود شاهد بود.
مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر و استان قدس رضوی می‌توانند در عرصه اطلاع رسانی همکاری مشترکی داشته باشند، گفت: رابطان جمعیت هلال احمر میتواند راویان فعالیت های آستان حضرت رضا(ع) در سطح کشور باشند که خود این مسئله عاملی است بر ایجاد انگیزه اثر بخش در حوزه فعالیت های جهادی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار