فرمانده نیروی انتظامی:
فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه فضای مجازی در آستانه انتخابات رصد و پایش می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری ۳۴۶ فقره تخلف انتخاباتی به رده‌های فاوا منعکس‌شده است.
کد خبر: ۹۶۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 19 May 2021
 
۳۴۶ فقره تخلف انتخاباتی به رده‌های فاوا منعکس‌شد

 

به گزارش تابناک سمنان  سردار حسین اشتری که به سمنان سفرکرده است، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه نیروی انتظامی در آستانه انتخابات علاوه بر فضای حقیقی بر فضای مجازی نیز کنترل و پایش خواهد داشت، ابراز داشت: قطعاً متخلفان انتخاباتی شناسایی و با آن‌ها برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۶ فقره تخلف انتخاباتی به رده‌های فاوا منعکس‌شده است، افزود: پرونده این افراد در دست بررسی‌های تکمیلی قرار دارد که با توجه به حساسیت ویژه در انتخابات این نوع جرایم به‌صورت ویژه رصد و کنترل مستمر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه این نهاد به فضای مجازی اشراف کامل دارد، ابراز داشت: با توجه به گسترش این شبکه‌ها و مخاطب پذیر بودن آن‌ها نامزدهای انتخاباتی از آن برای جذب حداکثری آرا بهره می‌برند لذا نیروی انتظامی برحسب مأموریت اصلی تأمین امنیت برگزاری انتخابات را عهده‌دار است که مبارزه با تخلفات مذکور ازجمله نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

اشتری بابیان اینکه تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و شایعه پراکنی، انجام تبلیغات در فضای مجازی خارج از چارچوب و ضوابط قانونی جرم است، تصریح کرد: توهین، تهمت، افترا و انتشار اسرار، نقص حریم خصوصی و همچنین هرگونه افعال مجرمانه مطابق قانون جرایم رایانه‌ای، هرگونه دسترسی غیرمجاز، ایجاد اختلال و تغییر غیرمجاز در تارنماها و سامانه‌های نرم‌افزاری کاندیداها و غیره از مصادیق جرایم انتخاباتی محسوب می‌شوند.

وی افزود: ارزیابی و پالایش مستمر سامانه‌ها و نرم‌افزارهای مورداستفاده کاندیداها از حیث آلودگی به بدافزارها و رصد تخلفات و جرایم انتخاباتی بر بستر فضای مجازی و انعکاس به مراجع ذی‌ربط قانونی در مراحل مختلف از اهم محورهای فعالیت‌های انتخاباتی نیروی انتظامی در فضای مجازی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار