مدیر توزیع برق شهرستان روانسر گفت: در پی رایگان شدن بهای برق مصرفی زلزله‌زدگان از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۸، هزینه برق مصرفی مشترکان این شهرستان در این مدت ۱۴۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۹۶۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 21 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،ریوگار رضایی، با بیان اینکه بهای برق مشترکان شهرستان روانسر در حال حاضر رایگان است، افزود: طبق این مصوبه مشترکان برق بیش از ۲ سال از اداره برق طلب دارند و هر مشترک می تواند با نصب برنامه برق من از وضعیت طلب خود اطلاع پیدا کند.

وی ادامه داد: تمام مبالغ پرداخت شده صورتحساب‌های برق توسط همه مشترکان برای همه تعرفه های پنج گانه خانگی، تجاری، کشاورزی، عمومی و صنعتی در بازه زمانی ۲۱ آبان ۹۶ الی۲۹ اسفند ۹۸ به حساب بستانکاری این مشترکان لحاظ شده اما همچون گذشته در بازه زمانی تعریف شده، برق مشترکان قرائت و تا زمان تسویه بستانکاری نیازی به پرداخت هزینه نیست.

مدیر توزیع برق روانسر اظهار داشت: اگر از سوی مشترکان برق صرفه جویی و مدیریت مصرف اعمال شود، می توان در بازه زمانی بیشتری از برق رایگان استفاده کنند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شال غربی کرمانشاه واقع شده و ۱۹ هزار مشترک برق دارد.

با تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و مجلس، برق مصرفی شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه که پیش تر از طریق صدور قبوض برای مشترکان لحاظ و محاسبه شده بود در سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ رایگان شد.

هیات وزیران در جلسه بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد ماده (۱۴۷) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ تصویب کرد؛ برق مصرفی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ به صورت رایگان محاسبه و به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

این مصوبه از اول سال ۱۴۰۰ اجرایی شده و کسانی که هزینه برق مصرفی این سه سال را پرداخت کرده اند به صورت بستانکاری در قبوض آینده آن ها درج و لحاظ خواهد شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار