امام جمعه موقت بوشهر مطرح کرد
هاشمی گفت: وقتی آل‌سعود به فکر قلع و قمع مردم یمن و سوریه و اندیشه‌های صهیونیستی خود هستند فرصتی برای سلامتی و امنیت حجاج ندارند و ایجاد طرح شیطانی برج ساعت در مکه که برگرفته از برج لندن است بر خلاف اصول قرآنی ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 18 September 2015
تابناک بوشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت:‌ باید شورایی متشکل از کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین و امور حج تشکیل شود تا شاهد حوادث ناگوار در مکه نباشیم.

 حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به 6 ذی‌الحجه سالروز شهادت زائران خانه خدا به دستور آمریکا و آل‌سعود در سال 66، اظهار داشت: آن اتفاق یک حادثه تلخ در ایام حج بود و بعد از آن نیز حوادث دیگری در حج اتفاق افتاد که نشان از بی‌تدبیری حکام آل‌سعود بود.

وی افزود:حوادث متعددی در 30 ساله اخیر در مکه اتفاق افتاد و تعدادی از زائران خانه خدا کشته شدند این حوادث نشان می‌دهد آل‌سعود نمی‌تواند تدبیر لازم را برای امنیت و سلامت حجاج به کار بگیرد.

هاشمی یادآور شد: حادثه هفته گذشته در مکه نیز نمونه دیگری از بی‌تدبیری بود که نشان داد عاشقانه عربستان در مکه و مدینه قدرت اداره مکه را ندارند و باید در مقابل حفظ جان زائران تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه موقت بوشهر خاطر‌نشان کرد: قطعاً حکام آل‌سعود در تمام این حوادث ناگوار باید پاسخگو باشند و از مسلمانان عذرخواهی کنند نه اینکه برخی از آنان بگویند این اتفاق مشیت الهی بوده است.

هاشمی گفت: وقتی آل‌سعود به فکر قلع و قمع مردم یمن و سوریه و اندیشه‌های صهیونیستی خود هستند فرصتی برای سلامتی و امنیت حجاج ندارند و ایجاد طرح شیطانی برج ساعت در مکه که برگرفته از برج لندن است بر خلاف اصول قرآنی ایجاد شده است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت:باید شورایی متشکل از کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین و امور حج تشکیل شود تا شاهد حوادث ناگوار در مکه نباشیم.

هاشمی با اشاره به سالروز شهادت امام باقرالعلوم (ع)‌ به سالروز حرکت امام حسین (ع) از مکه به سوی کوفه و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:‌ دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب و صدای انقلاب به راه انداخت اما این جنگ موجب استحکام جمهوری اسلامی و شعله‌ورتر شدن روحیه انقلابی در جهان شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر حماسه، ایستادگی ملت ایران و مظهر ناکامی دشمنان جمهوری اسلامی شد، به دیدار فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبری در این دیدار تاکید کردند وظیفه اصلی نخبگان کشور مستحکم کردن پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: نفوذ فکری، فرهنگی خطرناک‌تر از نفوذ امنیتی است لذا بیداری مسئولان موجب می‌شود دشمن ناکام و ناامید شود.

هاشمی با اشاره به روز عرفه و عید قربان گفت: شب و روز عرفه بسیار با عظمت و بزرگ است و روز عید قربان هم روز ذبح نفس با تیغ تقوا و عید رهایی از تعلقات است.

امام جمعه موقت بوشهر در پایان با تسلیت درگذشت آیت‌الله خزعلی ایشان را انسان بزرگ و وجودی پربرکت برای انقلاب دانست و تصریح کرد: ایشان همواره دغدغه انقلاب را داشت و در فتنه 88 نیز از افرادی بود که به طور صریح موضع خود را اعلام و فتنه را محکوم کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار