فرماندار کاشمر:
فرماندار کاشمر با اشاره به کسب رتبه نخست شهید پژوهی توسط دانش‌آموزان کاشمر در کشور گفت: کسب این مقام ارزشمند مایه مباهات و افتخار مردم دارالمومنین و شهیدپرور کاشمر است.
کد خبر: ۹۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 18 September 2015
مهدی فروزان در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر اظهار داشت: اقدام آموزش و پرورش خراسان رضوی در راه‌اندازی طرح شهیدشناسی و شهیدپژوهی که سال گذشته در سطح کشور اجرا شد اقدام عملی خوبی در راستای شناساندن رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب بود.

وی با تأکید بر توجه ویژه به بحث شهیدپژوهی در تمامی مدارس شهرستان افزود: اگر دانش‌آموزان می‌خواهند آینده کشور را بسازند باید در کنار علم، تهذیب نفس را داشته باشند تا با پرورش الگوهای مثبت بتوانند به مدارج علمی دست یابند.

رئیس شورای آموزش و پرورش کاشمر با اذعان به کمبود 75 نمازخانه در سطح مدارس کاشمر، بر اقامه نماز جماعت در سطح مدارس با حضور معلمان و دانش‌آموزان تأکید کرد و یادآو شد: باید با بهره‌گیری از حداقل فضاهایی که در مدارس وجود دارد، حداکثر بهره برداری لازم را انجام داد؛ لذا حضور معلمین در صفوف نماز جماعت دانش‌آموزان می‌تواند الگوی مناسبی برای اقامه نماز اول وقت باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه امروز مسئولان برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دور اول و دوم در بحث جنگ نرم دشمن است خاطر نشان کرد: دشمن با راه‌اندازی نرم‌افزارهای جدید و روش‌های نوین درصدد گمراه کردند دانش‌آموزان است لذا فعال شدن حلقه های صالحین بسیج در مدارس می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در آگاه‌سازی دانش‌آموزان و جلوگیری از انحراف آنها داشته باشد.

فروزان انجام ارزیابی از فعالیت کارکنان و معلمین در حوزه آموزش و پرورش را اقدامی مثبت در راستای ارتقا خدمات و فعالیت‌ها و فراهم شدن زمینه رقابت برای در بین آنان دانست و گفت: ارزیابی اقدامی پسندیده است و در صورتی منجر به نتیجه مطلوب می‌شود که ارزشیابی‌ها در امور مد نظر قرار گیرد؛ بنابراین در سال تحصیلی جدید 25 نفر از مدیران مدارسی که بهترین عملکرد را در بحث پروژه مهر داشتند،برای اعزام به اردوی زیارتی معرفی کنند.

وی با اشاره به نارضایتی و گلایه فرهنگیان به ویژه بازنشستگان از بیمه آتیه‌سازان در مورد پرداخت هزینه‌های درمانی گفت: نمایندگی که بدین منظور در شهرستان برای رسیدگی و پرداخت هزینه‌های درمانی فرهنگیان در نظر گرفته شده، کارآیی لازم را ندارد به طوری که به گفته مراجعه‌کنندگان به فرمانداری، هزینه‌های درمانی را مدت‌ها نزد خود نگه می‌دارد و این مهم به یک دغدغه جدی و اساسی تبدیل شده است.

فرماندار کاشمر همچنین با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضای شورای آموزش و پرورش در جلسات این شورا اظهار داشت: شورای آموزش‌وپرورش یک شورای راهبردی است که به مدیر آموزش و پرورش مشورت می‌دهد تا بتواند تنگناهای کاری این حوزه را برطرف و یک راهبرد اساسی فراهم کند؛ لذا اگر افراد دعوت شده تمایلی به حضور ندارند نیاز به دعوتشان نیست چرا که می‌توان جلسات محدودتری برگزار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار