بهمن سال جاری و به همت دانشگاه فردوسی
دبیر علمی همایش بین‌المللی اندیشه‌ها، آثار و خدمات امیرعلی شیر‌نوایی گفت: این همایش هم‌زمان با کشورهای ترکیه و ازبکستان و با حضور میهمانانی از هشت کشور، بهمن سال‌جاری و به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزاری خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲ 25 January 2015

به گزارش تابناک،مه‌دخت پورخالقی‌چترودی اظهار کرد: امیرعلی شیر‌نوایی، وزیر برجسته دوره تیموری، شاعر دو زبانه، عارف، منتقد اجتماعی، مترجم، تذکره‌نویس، مدافع فرهنگ و هنر و بانی مراکز خیریه و فرهنگی در ایران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ٢٧٠ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی تصریح کرد: احداث بنای ایوان جنوبی صحن عتیق حرم مطهر امام‌رضا(ع)، آب نهر خیابان مشهد که از چشمه‌گیلاس تا صحن عتیق کشیده‌شده، ساخت مقبره فریدالدین عطار در نیشابور، بقعه قاسم‌الانوار در قریه لنگر، بند طرق، رباط سنگ‌بست و رباط دیزآباد از جمله اقدامات وی بوده است.

دبیر اجرایی این همایش هم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اولین همایش بین‌المللی اندیشه‌ها، آثار و خدمات امیرعلی شیرنوایی روزهای١٨ و١٩ بهمن در مشهد و ٢٠بهمن در خواف برگزار خواهد شد.

هادی اعظمی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های آسیای مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان‌رضوی، سفارت ازبکستان، افغانستان و تعدادی از سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی با هدف گسترش روابط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی میان ایران و کشورهای آسیای مرکزی این همایش بین‌المللی را برنامه‌ریزی و برگزار خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار