مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پیش‌کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمود شاهرودی در شاهرود هفدهم تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 01 June 2021

شاهرود هفدهم تیر میزبان پیش‌کنگره نکوداشت آیت‌الله شاهرودی است

 

به گزارش تابناک سمنان فرشید فلاح روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: کنگره اصلی نکوداشت این مرجع تقلید نیز دهه اول مرداد امسال در قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های گسترده در برگزاری این کنگره از تولید محصولات فرهنگی و هنری ، مستند های تلویزیونی و چاپ کتاب و رمان خبر داد و گفت: در برگزاری این کنگره دستگاههای و نهادهای مختلف فرهنگی و مردمی و حوزوی مشارکت و همکاری دارند.

فلاح به برنامه های بزرگداشت مفاخر استان سمنان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: نکوداشت میرزا علی اکبر معلم امسال از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان است.

وی گفت: برای هر شهرستان نیز امسال برای برگزاری یک برنامه نکوداشت مفاخر در سطح شهرستان کمک و حمایت می شود و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها در این خصوص برنامه های خود را به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست که با حضور وبیناری روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها همراه بود، سیاست ها و اولویت های این اداره کل در سال جاری را تبیین و بر ضرورت تدوین برنامه جامع فرهنگی هنری در شهرستانها و استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد، وی از مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم هجری قمری و از شاگردان میرزای نائینی و آقا ضیاء عراقی بود.

وی ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ درگذشت و در حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف دفن شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار