رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی خبر داد:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی از ممنوعیت سوار کردن افراد زیر 12 سال در صندلی جلوی سرویس‌های مدارس خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 19 September 2015
حمیدرضا گرایلی در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های پلیس برای آغاز سال تحصیلی جدید که در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سوار کردن افراد زیر 12 سال در صندلی جلوی سرویس‌های مدارس ممنوع است و همچنین رانندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند که دانش‌آموزانی که سن 12 سال و بالاتر را دارند باید کمربند ایمنی ببندند.

وی با اشاره به آغاز فاز دوم این طرح افزود: در همین راستا از ابتدای امسال مرحله دوم این طرح با شناسایی خودروهای مختلف کشاورزی به ویژه تراکتور در اقصی نقاط کشور آغاز شد و در استان خراسان رضوی نیز از هزار و 558 دستگاه بازدید شده، کار پلاک‌گذاری 558 دستگاه به پایان رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی همچنین از وجود بیش از 36 هزار دستگاه خودروی کشاورزی در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال کار پلاک‌گذاری این تعداد خودرو در این استان به پایان رسد.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی برای آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: با شروع سال تحصیلی جدید از مدتی قبل جلسات مختلفی با شهرداری مشهد و اداره‌کل آموزش و پرورش استان با محوریت سرویس‌های مدارس برگزار شد و در این جلسات به جمع‌بندی کاملی در این زمینه رسیدیم.

گرایلی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه پذیرش و گزینش رانندگان است، گفت: در همین راستا داشتن برچسب سرویس خودرو‌های مدارس، داشتن برگه معاینه فنی و همچنین تایید احراز صلاحیت رانندگان از مهم‌ترین مواردی است که به آن توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه سوار کردن افراد زیر 12 سال در صندلی جلوی سرویس‌های مدارس ممنوع است، گفت: همچنین رانندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند که دانش‌آموزانی که سن 12 سال و بالاتر را دارند باید کمربند ایمنی ببندند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با درخواست از اولیای دانش‌آموزان و مدیران مدارس برای نظارت بیشتر بر روند عملکرد سرویس‌های مدارس تصریح کرد: نظارت راهنمایی و رانندگی علاوه بر سایر نقاط، بر مدارسی که در حاشیه خیابان و مراحل پرترافیک است بیشتر بوده و به کنترل خودرو‌ها و نظارت بر داشتن مدارک لازم توسط رانندگان می‌پردازد.

وی ایجاد گشت در اطراف مدارس دخترانه برای رفع مزاحمت‌ها را از جمله اقدامات این پلیس دانست و ادامه داد: در همین راستا با افراد مزاحم و همچنین دست‌فروشانی که سلامت غذایی دانش آموزان را تهدید می‌کنند، برخورد می‌شود.

گرایلی همچنین با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح به بهانه هفته دفاع مقدس اضافه کرد: به همین منظور در روز 31 شهریور شاهد اعمال محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های منتهی به میدان پانزده خرداد خواهیم بود.

وی به آمار تصادفات جرحی استان در پنج ماه ابتدای سال گذشته اشاره کرد و گفت: این آمار در پنج ماه ابتدایی امسال 13 درصد افزایش داشته که این میزان برابر با هزار و 295 نفر است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در آمار کشته‌ها نیز شاهد پنج درصد کاهش هستیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار