مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از افزایش 30 تا 35 درصدی زائران غیر ایرانی و 20 درصدی توریست غیر مسلمان به مشهد خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 19 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدجواد هاشمی‌نژاد در گفت‌و گو با ایسنا اشاره به این‌که در چند سال گذشته زائران حرم رضوی روبه افزایش بوده است، اظهار کرد: وجود امنیت سبب افزایش زائران در مشهد شده است، همچنین زیرساخت‌های خوبی برای زائران تدارک دیده شده است که روند صعودی زائران این امر را تایید می‌کند.

وی با اشاره به این‌که امسال ما شاهد افزایش حضور توریست غیرمسلمان در مشهد بودیم، خاطرنشان کرد: این زائران برای بازدید از بخش‌های مختلف حرم رضوی به مشهد می‌آیند، آستان قدس رضوی برای بازدید از اماکن مختلف حرم رضوی برنامه‌هایی را برای آنان در نظر گرفته است.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: این گردشگران از مکان‌هایی که به لحاظ شرعی اجازه ورود دارند مانند موزه‌ها و مجموعه‌های نفیسی که در حرم رضوی وجود دارد، بازدید می‌کنند همچنین محصولات فرهنگی را برای آشنایی آنان با اسلام ناب نیز فراهم کرده است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به این که سال گذشته حدود 8500 توریست غیرمسلمان به مشهد سفر کردند، افزود: امسال شاهد افزایش 20 درصدی توریست غیرمسلمان به مشهد شدیم. بسیاری از این افراد دارای معلومات بالایی و از افراد فرهیخته‌ای در جامعه خود هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار