رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد خطر کرونای دلتا را جدی خواند و به مردم هشدار داد و گفت: در این شرایط پرهیز از سفرهای تابستانه ضروری است.
کد خبر: ۹۷۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ 30 June 2021

به گزارش تابناک رضوی، علی بیرجندی‌نژاد، با بیان این مطلب افزود: تازمانی که واکسیناسیون گسترده انجام نشده و حداقل ۸۰ درصد جامعه واکسینه نشده باشند؛ رعایت پروتکل‌ها به ویژه پرهیز از تجمعات چه در فضای بسته و چه روباز مهم‌ترین اقدام برای کنترل بیماری است.

وی شرایط مشهد را بسیار شکننده توصیف کرد و گفت: کرونای دلتا در مشهد گسترش پیدا کرده است و وضعیت شهر احتمالا در روزهای آتی قرمز خواهد شد.
تقاضای ما همکاری مردمی برای پرهیز از سفرهای تابستانه به خصوس سفر به شهرهایی چون مشهد است و امیدوارم مسئولین امر نیز در این رابطه اقدامات بازدارنده را سریع تر اعمال سازند.

دکتر بیرجندی نژاد تنها راه کنترل کرونا در همه انواع سویه های فعلی و احتمالی آینده را واکسيناسيون گسترده و عمومی دانست و گفت: شرایط واکسیناسیون در کشور‌ قابل‌قبول نیست و میزان واکسیناسیون در کشور نسبت به اغلب کشور‌های همسایه پایین‌تر است؛ این موضوع باید حتما مدنظر مسئولین باشد و از تمام توان خود هم برای تهیه واکسن و هم برای انجام واکسیناسیون به کار بندند.
به‌هرحال مردم با طولانی شدن روند بیماری خسته شدند و نمی شود توپ را در میدان مردم انداخت؛ به هر حال ممکن است برخی پروتکل‌ها را رعایت نکنند.

رئیس‌ سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: اگر بتوانیم حداقل دوز اول واکسن را به اکثریت جامعه تزریق کنیم کمک قابل‌توجهی به بهبود شرایط کرده‌ایم؛ بنابراین در‌حال‌حاضر همچنان هم از طریق واردات هم از طریق تولید داخل مشروط بر اینکه واکسن‌ها مجوز علمی لازم را کسب کنند و بی‌خطر بودن آن‌ها ثابت شود، لازم است تمام توان خود را بر روی واکسیناسیون عمومی بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار