جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی وقوع حریق در منابع طبیعی استان از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 04 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛ فرشید سنجری در گفت وگو با ایسنا، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون شش فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان به وقوع پیوسته، درحالیکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 12 فقره بود.

سنجری افزود: از ابتدای امسال تاکنون در دو شهرستان پاوه و ثلاث باباجانی هر کدام دو فقره حریق داشته ایم، ضمن اینکه در منابع طبیعی شهرستان‌های سرپلذهاب و کرمانشاه نیز هرکدام یک فقره حریق رخ داده است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 60 درصدی سطوح دچار حریق در منابع طبیعی استان را شاهد بوده‌ایم، گفت: در جریان آتش‌سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی استان از ابتدای امسال تاکنون 38.5 هکتار از منابع طبیعی استان در آتش سوخته، در حالیکه سال گذشته تا همین موقع‌ 69 هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شده بود.

وی در ادامه شناسایی نقاط بحرانی را در کاهشی بودن روند آتش سوزی در منابع طبیعی استان اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: در استان 255 نقطه بحرانی و نیمه‌بحرانی از حیث حریق شناسایی شده که تلاش شده با استفاده از ظرفیت مردم محلی منطقه در مهارآتش سوزی های احتمالی در کنار سایر اقدامات کنترلی اقدام شود که خوشبختانه این تلاش‌ها موفقیت آمیز بوده و شاهد روند کاهشی وقوع حریق در منابع طبیعی استان چه از نظر تعداد و چه از نظر سطوح دچار حریق هستیم.

سنجری فصل تابستان را اوج وقوع حریق در منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: هم ساله با گرم شدن هوا از اواسط خرداد شاهد وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان هستیم که این آتش سوزی ها معمولا تا اوایل آبان و همزمان با وقوع اولین بارش موثر ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار