ابراهیم شکیبا خبر داد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با حمایت سازمان جهانی بهداشت با شماره تلفن ۴۰۳۰(داخلی ۵) در کشور راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۷۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 05 July 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه   ابراهیم شکیبا اظهار کرد :این سامانه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ پاسخگوی سوالات شهروندان در سراسر کشور می باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۶۳ مرکز ترک دخانیات با بهره گیری از روانشناسان و پزشکان آموزش دیده زیر نظر دفتر سلامت روانی ،اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در سراسر کشور فعالیت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر مصرف دخانیات عامل مرگ بیش از ۸ میلیون نفر در سال در دنیاست که در حدود ۷ میلیون نفر از این مرگ ها در نتیجه مصرف مستقیم دخانیات و در حدود ۱.۲ میلیون مرگ بعلت مواجهه مستقیم با دود دست دوم است.

شکیبا اظهار کرد:بر اساس پیش بینی سازمان جهانی بهداشت اگر اقدامی برای کنترل و پیشگیری از مصرف دخانیات صورت نگیرد تا پایان قرن حاضر یک میلیارد مرگ ناشی از دخانیات در دنیا رخ خواهد داد.

وی در پایان گفت:از جمله اقدامات مهمی که میتواند باعث کاهش مصرف دخانیات شود افزایش مالیات بر دخانیات و افزایش خدمات ترک اعتیاد است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار