مدیرکل بنیاد خراسان رضوی:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بنیاد تسهیلات استخدام، مجوز کار، آموزش، مشاوره شغلی و کارآفرینی و اعطای وام در جهت ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران را مهیا کرده است.
کد خبر: ۹۷۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 11 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام معصومی در این خصوص اظهار کرد:: با آغاز دور چهارم سفر شهرستانی خراسان رضوی، مشکلات اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان، مسکن ایثارگران و بهسازی مزار شهدا سه محور اصلی است که پیگیری می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: در این استان بیش از 12 هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان جویای کار هستند، که در این سه سال و طی پیگیری‌های بنیاد بیش از 2700 نفر در قالب استخدام و جذب در شرکت‌ها مشغول به کار شدند و سه هزار نفر دیگر نیز با تسهیلات بنیاد شامل استخدام، اعطای وام، آموزش، مشاوره اشتغال و کارآفرینی مشغول به کار خواهند شد.
وی به قانون برنامه ششم توسعه اشاره و تاکید کرد: طبق این قانون باید تمامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70درصد مشغول به کار شوند، در نخستین آزمون استخدامی 16 هزار فرزند شهید و جانباز 70درصد در کل شرکت کردند که تعدادی جذب خواهند شد و دومین آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران در آینده برگزار خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت بیکاران شهرستان سبزوار اظهار کرد: در این شهرستان 650 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران جویای کار هستند که 37 نفر از بسترهایی که بنیاد برای اشتغال فراهم کرده است، مشغول به کار شده‌اند.
حجت الاسلام معصومی با اشاره به بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران براساس بند (ذ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه که در ماده 21قانون جامع خدمات ایثارگران به آن نیز اشاره شده است، اظهار کرد: تاکنون 100 نفر از ایثارگران این شهرستان جهت تبدیل وضعیت به ادارات محل خدمت خود معرفی شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی در خصوص واگذاری زمین به ایثارگران تصریح کرد: در حال حاضر 1573 متقاضی دریافت زمین هستند، که مشمولین توسط بنیاد سبزوار شناسایی خواهند شد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و حفظ و نگهداری مطلوب آن را نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها دانست و افزود: در این شهرستان 58 گلزار شهدا وجود دارد که31 گلزار ساماندهی و 26 گلزار نیاز به ترمیم و بهسازی دارد، که از این تعداد 20 گلزار تک مزاری تکمیل شده است و 13گلزار دو مزاری و شش گلزار سه مزاری باقی مانده است و عملیات بهسازی گلزار شهدای روستاهای ایزی و بلاش آباد بخش مرکزی سبزوار در سال جاری آغاز می‌شود.
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی افزد: وضعیت بهسازی گلزار شهدا شهرستان ششتمد در حال حاضر با بنیاد سبزوار است که 23 گلزار دارد و 10 گلزار روستاهای یحی آباد، سنگ گرد، روشن آباد، حسین آباد، باغ خیرات، کیزور، طبرق، دهنو، ابراهیم آباد و حسن آباد ده زمین، نیازمند بهسازی است.
سیدمجتبی علوی مقدم معاون استاندار و فرماندار سبزوار که در این جلسه حضور داشت تصریح کرد: مشکلات ایثارگران با همدلی و همکاری روسای ادارات این شهرستان به لطف الهی برطرف می‌شود و همه تلاش خود را در این راه به کار خواهیم گرفت.
در این جلسه صدیقه خدیوی معاون تعاون و طوریان رئیس دفتر مدیرکل و روابط عمومی بنیاد خراسان رضوی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار، شهردار، بخشداران و تنی چند از روسای ادارات این شهرستان نیز حضور داشتند.
در پایان این سفر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی در گفتگوی چهره به چهره با 12نفر از ایثارگران این شهرستان، مسائل و مشکلات آنان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.
گفتنی است؛ شهرستان سبزوار از توابع استان خراسان رضوی است که در 230 کلیومتری مشهد واقع شده، 947 شهيد، 4046 جانباز و 265 آزاده دارد که سند افتخار غیور مردان این شهرستان است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار