دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین و بخش بیستون با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و فرماندار هرسین با هدف ترویج یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 18 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین و بخش بیستون با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ عبادالله کنجوریان، فرماندارشهرستان هرسین؛ حسین رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار؛ برزو موسوی، بخشدار بیستون؛ سیاوش نظری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ یزدان بهرامی نیا؛ رئیس اداره انجمن‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های استان؛ کیومرث اسدی، شهردار هرسین؛ علی کرمی، رئیس شورای اسلامی شهر هرسین؛ فاضل کرمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛ کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، با هدف ترویج یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان هرسین روز شنبه ۲۶ تیرماه سالجاری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
عبادالله کنجوریان، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین در این جلسه گفت:
افکار و اندیشه‌های انسان به گونه ایست که شاید مطالعه برای او جرقه‌ای باشد برای تغییر یک شهر یا توسعه و آبادانی لذا کتابخوانی جایگاه مقدسی دارد.
وی افزود: گسترش فرهنگ مطالعه باید در اولویت فعالیت ادارات و سازمان‌ها قرار بگیرد.
کنجوریان خاطر نشان کرد: مطالعه کردن غذای روح انسان است و باید همچنانکه به خوراک و پوشاک اهمیت داده می‌شود به غذای روح هم اهمیت داده شود.
فرماندار هرسین همچنین در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های ترویجی فرهنگی توسعه مطالعه می‌باشد، که در راستان گسترش فرهنگ کتابخوانی بر همه ما واجب است که برای تبلیغ و ترویج آن تلاش کنیم و باید برای اجرای چنین برنامه‌هایی از کتابخانه‌ها حمایت کنیم.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم و قدردانی از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن گفت: شهرستان هرسین در برگزاری جلسات انجمن رتبه سوم را در بین شهرستان‌های استان دارد و جلسات انجمن را به صورت مطلوب برگزار می‌کند.

وی همچنین افزود: با توجه به وضعیت کرونا همکاران و کتابداران فعالیت‌ها را در فضای مجازی برگزار کردند و با تشکیل پویش‌ها و مسابقات ارتباط خود را با اعضای کتابخانه و علاقه‌مندان حفظ کردند.

حسنی خونسار، بیان کرد: اکنون که میزبان برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان هستیم انتظار داریم در شهرستان هرسین نیز تبلیغ و ترویج این جشنواره و حمایت ادارات و مسئولین شهرستان در سطح مطلوبی انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت کاملا مجازی برگزار می‌گردد و شرکت برای عموم مردم آزاد است و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت samakpl.ir منابع جشنواره و کتاب‌های را دانلود کنند و یا حتی اپلیکیشن موبایلی را نصب کنند و در مسابقه شرکت کنند.
در پایان جلسه هر یک از اعضای حقیقی و حقوقی نکته نظرات خود را در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و حمایت از جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار