مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام؛
مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ذخیره محدوده معدنی کارخانه سیمان دهلران جوابگوی حداقل ۵۰ سال است و محدودیت مواد معدنی برای کارخانه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 18 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهروز زرین کاویانی در گفت گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از نکات مثبت این پروژه وجود مواد معدنی بسیار مناسب مثل سنگ گچ و ماسه سنگ سیلیسی در شهرستان است که در عمل با هم ترکیب و در قالب سیمان با کیفیت می شود به بازار ارائه کرد.

وی افزود: آنچه با اهمیت تر از اشتغال در کارخانه است، یکی فراهم کردن زمینه توسعه در منطقه و دیگری زمینه راه اندازی صنایع پایین دست فراوان است بطوریکه ۱۰ برابر تعداد اشتغالی که کارخانه ایجاد می کند، در سایر صنایع جانبی می تواند بوجود آید.

مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: کارخانه سیمان دهلران پس از بهره برداری می تواند در صورت راه اندازی صنایع پایین دستی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

وی ادامه داد : بخش ماشین آلات این کارخانه آماده ولی بخش کوره ناقص است ، در صورت عزم جدی مجری طرح و مدیران مسوول این مجموعه بزرگ را می توان تا 6 ماه آینده به بهره برداری نهایی برسد

زرین کاویانی تصریح کرد : در سنوات گذشته نیز این کارخانه با تامین کلینکر از کارخانه جات دیگر با اشتغال محدود فعالیت داشته و امیدواریم با رفع موانع و مشکلات شاهد بهره برداری کامل آن باشیم.

مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای این پروژه هزینه شده است، گفت: بین یک هزار تا ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه نیاز است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار