مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: منطقه تاریخی و گردشگری توس باید به محور گردشگری خراسان رضوی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع‌صفت اظهار داشت: مجموعه فرهنگی – تاریخی توس و آرامگاه فردوسی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاکنون تصمیمات بسیار خوبی برای این منطقه از سوی این اداره‌کل و سازمان میراث فرهنگی کشور، اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سایت الکترونیک فردوسی با هدف آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف با فردوسی حکیم و معرفی منطقه فرهنگی – تاریخی توس یکی از اقدامات این سازمان است که بارگذاری و به روزرسانی این سایت هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته و به زودی شاهد به روزرسانی و فعالیت این پورتال هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: برنامه‌ریزی برای اهدای جایزه جهانی فردوسی یکی دیگر از اقدامات مهمی است که از سوی این سازمان در دست برنامه‌ریزی و اجراست و در همین ارتباط کمیته ویژه ای در حال شکل گیری است و امیدواریم بتوانیم در 25 اردیبهشت سال آینده همزمان با روز ملی فردوسی، جایزه جهانی فردوسی را به فردوسی‌شناسان و فردوسی‌پژوهان اهداء کنیم.

به گفته زارع صفت، بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های خصوصی مرتبط با فردوسی و شاهنامه، استفاده از ظرفیت‌های مردم بومی منطقه تاریخ توس، استفاده از نظرات نخبگان، بهره‌گیری از تجربیات فردوسی پژوهان و فردوسی شناسان و افزایش همکاری‌ها برای ساماندهی منطقه تاریخی – فرهنگی توس و تبدیل توس به یک محور گردشگری مهم‌ترین اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی جایگاه بی‌نظیری در سپهر ادب و شعر فارسی دارد و زبان فارسی مدیون فردوسی حکیم است لذا بر همه ما لازم است تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب به معرفی هرچه بیشتر این شاعر و حکیم بلند آوازه ایران زمین کمک کنیم.

زارع صفت به منطقه تاریخی – فرهنگی توس اشاره کرد و افزود: توس این قابلیت را دارد تا به محور گردشگری تبدیل شود و در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی در سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار