نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: با توجه به منابع استان،کرمانشاه نباید دچار معضل بیکاری باشد.
کد خبر: ۹۸۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 02 August 2021

امروز نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با جهاد گران بسیج سازندگی استان کرمانشاه به مناسبت دیدار مقام معظم رهبری با جهادگران و صدور فرمان ۹ ماده‌ای سال ۹۸ در دفتر امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد، در ابتدای این دیدار مدیر سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گزارشی از عملکرد این سازمان و جهادگران استان و کارهای خدماتی این سازمان در سطح استان و کشور بیان کرد.

هزارخانی اظهار کرد:۱۷۰۰ گروه جهادی در بخش‌های مختلف در کرمانشاه مشغول فعالیت هستند،گروههای جهادی در زمان شیوع کرونا در کنار مردم و کادر درمان با تولید و توزیع ماسک، گندزدایی معابر،توزیع بسته های معیشتی، غذای گرم و نان فعالیت کردند.

وی افزود: تا کنون ۵۶۵ سری جهیزیه توسط خیرین و گروههای جهادی تهیه و توزیع شده، ۴۳۱ زندانی جرائم غیر عمد آزادو ۱۸۳ واحد مسکونی برای نیازمندان مرمت و بازسازی شده،همچنین برخی از جهادگران ما در حوزه ملی در سیستان و بلوچستان و سی سخت و خوزستان فعالیت میکنند.

در ادامه آیت الله مصطفی علما اظهار کرد: تا به امروز با ۶ استاندار کرمانشاه راجع به بیکاری جوانان صحبت کردم به آنها راهکار دادم ولی همچنان کرمانشاه در رتبه اول بیکاری است.

وی افزود: کرمانشاه دارای ۹۰۰ هزار هکتار زمین، آب زیرزمینی، آب روزمینی و کشاورزی است،جوانانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند کاری بلد نیستند و مدیران باید راهکار و امکانات اولیه در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند.

آیت الله علما تصریح کرد: ۲۰سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند کشور ما باید ام‌القرا باشد و نگاه جهان به ایران باش و کشور ما دارای منابع و امکانات فروانی است اما بلد نیستیم از آن چگونه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: در اوایل انقلاب اسلامی خود مردم عادی هم کشاورزی می‌کردند و هم شهر را اداره می‌کردند، شرایط در آن زمان سخت‌تر بود اما مردم با جان و دل کار می‌کردند و امروز هم مسئولان باید شرایط و بسترهای لازم را برای جوانان فراهم کنند تا بتوانند از این همه نعمت و ثروت خدادادی استفاده کنند.

وی ابراز کرد: کشور ما در زمینه منابع گازی، نفتی، معادن، طلا، مس و سایر صنایع در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و هنر مدیران این است که بتوانند از این ظرفیت‌ها به درستی و در جهت رفع مشکلات مردم و جوانان استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار