رئیس روابط خارجی شهرداری مشهد:
رئیس روابط خارجی شهرداری مشهد گفت: یکی از اهداف اداره روابط خارجی شهرداری مشهد تعامل با سازمان‌های بین‌المللی مدیریت شهری و همچنین کسب کرسی‌های بین‌المللی است.
کد خبر: ۹۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین کشیری امروز در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با اداره روابط خارجی شهرداری مشهد اظهار کرد: اداره روابط خارجی شهرداری مشهد در ذیل مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد در حال فعالیت است و سابقه بیش از یک دهه فعالیت در حوزه دیپلماسی شهری را دارد.

وی افزود: هدف ایجاد این اداره ارتباط بین مشهد و سایر شهرهای جهان بوده و بخشی از ارتباطات که امروز بسیار مورد توجه است بحث ارتباطات بین‌المللی در دیپلماسی شهری است که هدف آن اشتراک تجارب شهرهای دنیا با یکدیگر و حل مشکلات آنها در شبکه مسائل شهرهای جهان است.

این مسئول بیان کرد: در داخل این دیپلماسی شهری یک سری ارگان‌هایی مانند سازمان‌های بین‌المللی به وجود می‌آید که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند و عضویت در این سازمان‌ها سبب می‌شود که شهرها از تجربه‌های یکدیگر استفاده کنند تا درنهایت در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و دوباره‌کاری در شهرها صورت نگیرد.

رئیس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه حرم مطهر رضوی در شهر مشهد واقع‌ شده در حال برنامه‌ریزی هستیم تا کلان‌شهر مشهد تبدیل به یک شهر بین‌المللی شده و ذائقه توریستی و زیارتی خاصی از سوی شهر مشهد به انسان‌های مسلمان و غیرمسلمان ارائه شود.

کشیری ادامه داد: بخشی از اقدامات نیز در زمینه برنامه‌ریزی برای استانداردسازی مدیریت شهری در حوزه پذیرش توریسم مذهبی برای آینده است زیرا مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مشهد را به استانداردهای بین‌المللی در همه ابعاد نزدیک کنیم تا در نهایت ویژگی مشهد را به لحاظ اسلامی و مذهبی به جهان معرفی کنیم.

رئیس روابط خارجی شهرداری مشهد عنوان کرد: هدف دیگر اداره روابط خارجی شهرداری مشهد تعامل با سازمان‌های بین‌المللی مدیریت شهری و همچنین کسب کرسی‌های بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: مشهد با توجه به اقتصاد خدماتی که دارد، آماده سرمایه‌گذاری است و همچنین از طرفی با حضور 30 میلیون زائر داخلی و خارجی در طی یک سال، مشهد تبدیل به یک مکان مناسب برای سرمایه‌گذاری ‌شده که ما نیز به دنبال تقویت آن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار