امام جمعه علامرودشت گفت: در خصوص مجالس حسینی اظهار کرد: مجالس حسینی مایه خیر و برکت است، و متولیان حسینیه‌ها و هئیت های مذهبی باید به جد تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۸۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 14 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام احمد باقری نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته علامرودشت همگان را به رعایت تقوای الهی، و انجام واجبات و ترک محرمات توصیه کرد و گفت: باید عزای سیدالشهدا را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی گرم نگه داشت.

وی گفت: امام حسین (ع) در جواب عبدالله مشرقی که گفت همه آماده قیام بر علیه شما هستند، فرمودند خدا مرا کفایت می‌کند، ما نیز نباید خدای متعال را فراموش کنیم.

خطیب جمعه علامرودشت افزود: امام حسین (ع) در فرمایشات خود در روز عاشورا به اصحابش فرمودند که رستگار کسی است که در آخرت رستگار باشد، و شقی و بدبخت کسی است که در آخرت شقی و بدبخت باشد، ما نیز باید راه ائمه اطهار (ع) را دنبال کنیم.

حجت الاسلام باقری نیا امام‌جمعه علامرودشت در خطبه دوم نماز به بی تفاوتی و کج فهمی مردم در عصر پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: با گذشت ۵۰ سال بعد از ارتحال رسول خدا (ص) حادثه غم انگیز عاشورا را رقم زدند.

وی به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همه ما باید ولایت پذیری را داشته باشیم.

وی در خصوص مجالس حسینی اظهار کرد: مجالس حسینی مایه خیر و برکت است، و متولیان حسینیه‌ها و هئیت های مذهبی باید به جد تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

باقری نیا افزود: مساله اول کشور رفع بیماری کرونا است، که مسؤلین باید واکسن را هرچه سریع‌تر از داخل، و یا خارج از کشور تهیه کنند تا این مشکل مرتفع گردد.

امام جمعه علامرودشت تصریح کرد: برگزاری مراسم عزای حسینی در زیر سقف ممنوع است و این دستور، یک حجت شرعی ست.

باقری نیا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد عزای حسینی افزود: کاری نکنید که دشمن بگوید که مجلس امام حسین (ع) عامل شیوع ویروس کرونا شده است.

وی به طرح مواسات همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کرد و گفت: امید است حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع)، مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) و خیرین بزرگوار و مردم خداجوی با کمک‌های مومنانه خود به یاری نیازمندان بشتابند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار