مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: به منظور نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا از ابتدای محرم تاکنون، یک هزار و ۴۰۰ هیات عزاداری در این استان مورد بازدید قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۸۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 19 August 2021

حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده اظهار داشت: امسال نیز مثل سال گذشته اکثر قریب به اتفاق هیات های عزاداری استان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را سر لوحه قرار دادند.

وی افزود: در گوشه و کنار استان بعضی از افراد به صورت خودجوش و در قالب هیات در حالی که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی نیستند عزاداری می کنند که به آنها توصیه می شود دستورالعمل های بهداشتی را در آیین های عزاداری رعایت کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: ضمن بازدید میدانی از هیات ها، برای اینکه شاهد برگزاری آیین های عزاداری به بهترین نحو باشیم با فرمانداران، مراکز بهداشت و بانیان مراسم عزاداری گفت و گو شد.

وی افزود: متولیان مراسم عزاداری باید بدانند جدا از مصوبه قانونی ستاد ملی کرونا، اگر برگزار کردن مراسم موجب شیوع بیماری شوند از نظر شرعی باید پاسخگو باشند همچنین آقا اباعبدالله الحسین (ع) نیز به این موضوع راضی نیست لذا به برگزار کنندگان مراسم و مردم توصیه می شود بیش از پیش رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام نبی زاده گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری، نماز ظهر عاشورا در محل‌های متعدد و با جمعیت کمتر اقامه می شود.

به گزارش ایرنا در تاسوعا و عاشورای حسینی پارسال نیز ممنوعیت دسته روی هیات های عزاداری خوزستان با هدف پیشگیری از ویروس کرونا اعمال شد.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار