رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد مطرح کرد:
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به مظلوم بودن مسئله فرهنگ در جامعه گفت: برای داشتن جامعه‌ای پویا و فعال باید فرهنگ را به جامعه تزریق و آن را از حالت شعاری و ابزار بودن خارج کنیم تا در جامعه اجرا شود.
کد خبر: ۹۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 21 September 2015
حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ساختمان تالار شهر برگزار شد با بیان اینکه بحث فرهنگی در جامعه مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: جنبه فرهنگی یکی از موضوعاتی است که با وجود شعار زیاد اما متأسفانه در صحنه و جامعه تنها استفاده ابزاری از آن می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب و اینکه فرهنگ به مثابه هوایی است که باید در جامعه باشد، افزود: فرهنگ باید روح حاکم بر سایر موضوعات باشد که در عرصه جامعه ظهور بروز می‌کند بنابراین اگر نتوانیم فرهنگ را به جامعه تزریق کنیم و جریان دهیم، جامعه از نظر فضایل اخلاقی و انسانی به یک جامعه مرده تبدیل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر مشهد، قرار گرفتن مسائل فرهنگی اجتماعی را در عرض سایر موضوعات، اشتباه دانست و تصریح کرد: این نگاه بین برخی مسئولان و متولیان فرهنگی دیده می‌شود در صورتی که فرهنگ باید روح حاکم بر تمام این موضوعات باشد و این نگرش را در متولیان مربوطه و به ویژه مدیران شهری ارتقا دهیم تا بتوانیم یک جامعه فعال و پویا داشته باشیم.

فاطمی‌ارفع اقدام فرهنگی صورت گرفته در شورای چهارم را بی‌نظیر خواند و بیان کرد: سیاست‌هایی تدوین و به تبع آن برنامه‌هایی پیش‌بینی شد تا مسائل مدیریت شهری را براساس برنامه اصولی پیش ببریم که حدود 21 سیاست فرهنگی اجتماعی را در برنامه میان مدت و بین سال‌های 93 تا 96 مصوب کردیم تا بتوانیم بحث فرهنگی را از حالت شعاری به مرحله عملی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر سال، موضوعات محوری و شاخصه‌های مربوط به آن به مدیریت شهری اعلام می‌شود، اظهار کرد: تجلی پایتخت معنوی و شهر زیارتی، خانواده و سبک زندگی و نیز ایجاد تندرستی، نشاط معنوی و انقلابی در درون خانواده از جمله اولویت‌های ما در سال 94 است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: از دیگر اولویت‌های امسال، حقوق و تکالیف شهروندی است که مسئولیت‌پذیری اجتماعی و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نظارت بر عملکرد مسئولان را شامل می‌شود که به عنوان دو هدف راهبردی در آن به شمار می‌رود.

فاطمی‌ارفع بیان کرد: وفاق، همبستگی و مشارکت اجتماعی و نیز اخلاق سازمانی کارکنان و مدیران که با نهادینه شدن واژه «ارباب رجوع» و تکریم آن بسیاری از مشکلات در جامعه حل می‌شود، از دیگر محورهای سال 94 محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در انتهای سال بازخورد فعالیت‌های انجام شده صورت می‌گیرد تا مشخص شود به چه میزان مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی مطابق با این سیاست‌ها عمل کرده و خوشبختانه در شش ماه گذشته عملکرد مناسب و منطبق بوده هر چند هنوز هم جای کار بیشتری وجود دارد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار